Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Haze 15 eller Class 5 som første forsterker?


Anbefalte innlegg

Fant denne akkurat nå:

Blir ikke noe mindre Blackstar-fanboy av slikt...

Og hadde R-versjonen av HT-5 fantes da jeg kjøpte HT-1R, så er sjansen stor for at det hadde blitt HT-5R istedet. Det gjør seg med en tanke romklang når man sitter på soverommet.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode forslag, var ikke lett å finne en brukbar forsterker til mitt bruk, men valget gikk på Haze 15.

Noen som vet om den selges på nett billigere enn på sound1.com (4995 kr)??

Haze 15 er for kraftig til at du kan gi på noe særlig på soverommet, og kan bli litt for svak i band. Helt meningsløst kjøp når du får Haze40-komboen så billig :rolleyes: Menmen, dine penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt, gutter i og med at man kan utnytte preampvreng på kanal 2 på lavere volum, og det låter bra. I band-sammenheng har jeg brukt den i lokale for 400 mennesker og da holdt den sånn akkurat. (Vel og merke med to kabs). Det er likevel slik at den låter absolutt best på normal.kanalen godt skrudd opp! (som i tilfellet med den nevnte live-gig...) 6V6 rør i sluttrinnet skal man ikke kimse av! Låter kuler og krutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Sjekket ut noen youtube-klipp og reviews av Haze-modellene, og synes egentlig det er litt rart at disse får såpass lite oppmerksomhet. Virker som mye rørforsterker for pengene, synes jeg.

Tror trådstarter har gjort et godt valg som første forsterker, jeg. Synes at all fokusen på poweramp-vreng er littegrann hypet. For hjemme/øvingsbruk synes jeg man får til ganske så kul lyd med nesten utelukkende preampvreng også. Og det fornuftige, lille utvalget av effekter er effektivt lydkrydder uten at man går seg vill i innstillinger.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Haze40 på Tre45 i Trondheim en gang, og når den nå koster 5k ny så er det absolutt mye rørforsterker for pengene. Låt veldig bra både lavt og høyt, de innebygde effektene er fine og alt er velstand. Om jeg hadde brukt forsterker hadde Haze vært veldig høyt oppe på lista!

Ønsker trådstarter gratulerer og lykke til med ny forsterker! Absolutt ikke noe dårlig valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror trådstarter har gjort et godt valg som første forsterker, jeg. Synes at all fokusen på poweramp-vreng er littegrann hypet.

Fokuset på forvengning i sluttrinnet er helt riktig på typiske lowgain vinagekonstruksjoner med få gaintrinn i preampen.

Amper med flere gaintrinn er ofte konstruert for å låte bra med null forvrengning sluttrinn og høytalere.

Forvrengning i en vinagekonstruksjon er summen av forvrengning i preamp, sluttrinn og høytalere.

Da er ikke forvrengningen i sluttrinnet hypet.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.