Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips angående farge på squire strat


Anbefalte innlegg

Hei. Har en Squire strat som har orginal sunburst frage. Denne vil jeg ha i 1 farge som ser litt bedre ut.

Noen som kan komme med forslag til en farge som tar sef bra ut med svart pickguard og hvite single coil pickupper.

Gjerne med fargekoder og bilder :)

post-9515-0-04883600-1304888526_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? En Squier er da en ypperlig gitar for å leke seg litt med lakking og slikt på egen hånd? Om man har et ålreit eksemplar så er det jo et helt OK instrument som man kan påspandere noen hundringser for å få litt mer slik man selv vil ha den. Har selv en billigstrat som har fått to refinisher. Angrer på ingen måte på at jeg har gjort det. Morsomt å holde på litt, og ikke så dyrt at man får vondt inni seg selv om det ikke blir helt perfekt.

Personlig liker jeg godt en litt mørk, kraftig rød eller blå-farge, evt bare svart. Ser bra ut. Evt kan du prøve deg på å slipe vekk all lakken som er på den, og se om treverket ser bra ut. Lakker du treverket med en litt mørk olje kan du få en kul naturell-finish som også kler svart plekterbrett godt. Styr unna hvit om ikke du er veldig forelsket i 80-tallet.

Ellers har du vel noen ønsker selv også ift til hva du vil ha og hva du ser for deg kan funke?

Skal nevnes, at om det er snakk om profesjonell refinish så ville jeg ikke spandert det på en såpass billig gitar da det fort koster mer enn en ny gitar, men Squiere har ikke rare gjensalgsverdien, så for å leke med spraybokser og å prøve å få til noe kult så sier jeg kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som ser bedre ut enn burst med sort brett og hvite knotter? ehh Nei ?

Gitaren på bildet er jo en Vintage Modified Strat og er en brukbart påkostet Squier, så skal du omlakkere den bør du vite hva du driver med egentlig, da den gitaren faktisk har en gjensalgsverdi.

Skal du lakkere den selv tenkte du? med spraylakk eller sprøyte? Min erfaring er at, med mindre du har både utstyret og litt materiell fra før så blir prisen på en omlakkering såpass høy at du fort like gjerne kan kjøpe en ferdig-lakkert kropp f.eks Dessuten er herdetiden på f.eks spraylakk såpass lang at du må belage deg på at gitaren ikke kan brukes på 1-2 måneder. Det er litt leit hvis man bare har en gitar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eksisterer Squiere med verdier langt over Fendere.

Nå sier jeg jo ikke at du ikke skal omlakkere gitaren, bare at den faktisk har en salgsverdi som du mister om du ikke gjennomfører lakkjobben med noe som i alle fall begynner å nærme seg fabrikkstandard.

Men var det et spraylakk prosjekt du tenkte deg her eller? Ta f.eks en kikk på denne ganske nye tråden i så fall:

Der skulle det være noen tips om du ikke har lakkert noe særlig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? En Squier er da en ypperlig gitar for å leke seg litt med lakking og slikt på egen hånd?

Jeg tenkte aller mest på at omlakkering er dyrt hos en proff, så det er mye enklere og billigere å selge den man har, og kjøpe en (likens) i den fargen man ønsker. (Og hvis man vil lakkere selv, krever dette erfaring, hvis det skal se bra ut) Men Sunburst med svart plekterbrett er kult som det er ;) Kanskje jeg kjøper den B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.