Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX AC30C2 vs AC30C2X


hkh

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd begge, men ikke samtidig så sammenligningen ble ikke bra. Jeg likte lyden i den med Alico Blue best, men syntes fortsatt ikke det var verdt prisdifferansen.. Smak og behag.. Er bare elementene som er byttet ut ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Lurer veldig på det samme. Er ute etter en ordentlig Vox amp, men som ikke koster skjorta. Er eventuelt villig til å strekke meg til prisen på C2X om det er verdt prisforskjellen, men utenom det, helst så billig som mulig. (PS: Noen som vet om en AC15 er nok til å gigge med?)

Vet at tråden er gammel, men vi trenger flere slike tråder, og derfor svarer jeg på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alnico elementer er best på lavt volum, og keramiske på høyt. Alnico blues er etter min mening drøyt overpriset, generelt sett Celestion. Men at de er dårlige har jeg aldri sagt :)

Merker som Eminence lager også meget gode elementer, til en mye lavere pris. Greenbacks låter forøvrig killer når de Breaker inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye cleanlyd du trenger det. Ikke låter AC15 og AC30 helt likt heller :)

Jeg liker godt den vanlige av dem, men enkelte mener at en må ha den med Blue for at det skal låte korrekt Vox. Har ikke fått testa den med blue ordentlig, så skal ikke uttale meg om den.

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Har en VOX AC30C2 uten alnico høyttalerne...

Om blue alnico er bedre vet jeg ikke, det eneste jeg vet er at VOX'en min låter fett som den er og jeg gidder ikke spandere de tusenene ekstra for litt mojo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.