Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boost/Overdrive/Dist. pedal. - Trenger tips!


vwh

Anbefalte innlegg

Som kanskje noen har fått med seg kjøpte jeg en fin fin Carvin Lagacy for en stund tilbake.

Carvinen har vanvittig deilig tone, men ikke så mye gain som jeg skulle ønske. Trenger derfor noen tips på en god pedal som kan få ampen til å takle litt mer heavy-metal. Har svært lite erfaring med "bedre" pedaler, og vet vel egentlig ikke hva jeg er på utkikk etter.

Etter litt roting rundt omkring har jeg kommet frem til noen som kanskje er utifra beskrivelsen kanskje er interessante:

*R. Keeley DS-1 Ultra

*R. Keeley TS-9 Baked Mod

*R. Keeley SD-1 Mod

*Legendary Tones Time Machine Boost eller TMB George Lynch

*Jaques Mercer Box

*Visual Sound Jekyll & Hyde

Har nå en stock Boss DS-1, som jeg bruker som boost på Lead kanalen. Føler ikke at den gir meg lyden jeg ønsker. Har lett for å låte tynnt og syntetisk. Er derfor litt i tvil om jeg kommer til å like Keeley DS-1 modden. Pedalene jeg har ramset opp er jo heller ikke av det slaget man kan gå inn i en hvilkensomhelst butikk å prøve heller :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du ikke stock DS-1, vil du neppe bli så veldig imponert over Keeley mod'n. Det er en god pedal (hadde den før, men solgte den) for all del, men du må egentlig like originalen for å like mod'n. Så forskjellig er ikke lyden. Den er bedre, men den har fortsatt DS-1 sounded.

En RAT er kanskje verdt å vurdere? (vintage/rat2/keeley) Men det blir vel mer en rein vreng, og ikke overdrive boost. God på clean kanalen vertfall.

BD-2 (Boss Blues Driver) er også veldig god. Jeg har den, og den var grunnen til at jeg solgte Keeley'n. BD-2 var bare mye bedre på¨å og si alt. Ikke bli lurt av navnet, den har nok av vreng. På ren-kanalen har den nok vreng for hard-rock ala Guns N' Roses og lignende. Som en boost på en allerede vrengt amp, er den enda bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel i utganpunktet tenkt å bruke pedalen som boost på en litt skitten lead. Liker låten på ampen min veldig godt, men det er liksom bare ikke nok vreng.

Hadde i denne omgang ikke tenkt på en stock Boss pedal. De er riktignok mye pedal for pengene, men når jeg først skal ha en vreng, så kan jeg like gjerne legge til noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en ny versjon av TMB'en kommet nå a? Er jo litt dyr da, men den låter visstnok kule...

TMB'en har kommet i en ny 05 utgave ja.

Har også kommet en eksklusiv George Lynch utgave som jeg tror kanskje passer mitt brukt veldig bra. End litt mer baller enn TMB.

Men er som sagt ikke sikker på jeg leter etter i det hele tatt :-(

Deformed: Hvordan låter Visual Sound boksen da? Har i førsteomgang ikke tenkt til å kjøre en ev. boks rett inn på clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spiller ikke så mye heavy metal.

Brukte sjangeren egentlig som et eksempel på gain..

Men men..

Fikk nettopp vite at Dave Weiner bruker sin TMB over clean kanalen. Han mener også at Keeley DS-1 er det beste valget for high-gain på Legacy'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.