Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny forsterker!


Anbefalte innlegg

Jepp, da skal jeg kjøpe ny forsterker, men er ikke helt sikker på hvilken. :P

Tenkte dere kunne hjelpe meg. Jeg har en Marshall DSL 401, men synes den låter litt for kremete, får ikke den lyden jeg vil ha hvor jeg på en måte må sloss litt med forsterkeren.

Skriver ned kravene punktivs jeg :)

Prisklasse: 3-9k,vil helst ikke strekke meg til 9k, men hvis dere tipser meg om noe virkelig bra så kanskje.

Trenger to kanaler, men skader ikke med flere.

Må ha clean kanal.

Skal brukes til alt mellom blues og metall, vil altså at den har en overdrivekanal jeg kan skru litt på.

Helst under 100 watt.

Bra om den kan brukes med footswitch, men er ikke veldig viktig.

Er helt åpen for brukt.

Vil helst ha combo, men stack er ikke helt utelukket.

Må være rørforsterker

Tror jeg har glemt noen krav, men de skriver jeg inn hvis jeg kommer på. :P

Kan si at jeg har sett en del på Blackstar og det virker som utrolig bra forsterkere, har prøvd noen av modellene.

Hva synes dere om de?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min Blackstar ht 40.

Måtte bytte rør tidlig, men det er vel noe som kan skje alle forsterkere.

I mine øyne er det en veldig allsidig forsterker med mange lydmuligheter og bra med guff.

HT-60 er det vel tre kanaler på om jeg ikke tar feil, samt mer guff, så angrer kanskje litt på at jeg ikke gikk for den pga den tredje kanalen.

Anbefaler uansett Blackstar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd alle blackstar bortsett fra 40, synes det er utrolig bra forsterkere.

Ht-60 stage er utrolig bra og liker at den har tre kanaler, men den spiller litt høyt. :P

Tror jeg skal prøve den på nytt og se om jeg kan takle det. Likte også 60 soloist pga boosten og at den ikke spiller like høyt som stage.

Har ikke prøvd ht-40, men ht 20 har utrolig bra drive kanal, føler det er lett å presse rørene der, men clean kanalen er ikke like bra som på de andre.

Hvordan er 40en sammenlignet med 60? :)

Snakket også med gitarlæreren min, han anbefalte meg Orange siden jeg ville ha definert lyd. Bra pris på den fra Thomann, men vet noen om det er noen butikker som har den som jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke det samme, kjøper ikke en forsterker jeg ikke har prøvd ;)

Jeg skjønner. Men vil tro at Orange Thunderverb er noe av det samme, bare med litt mer watt, og de finnes i Norge. Hvor mange butikker som har den inne, det aner jeg ikke, men den finnes hvertfall i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Blackstar HT-1R selv, men har også forsøkt noen større Blackstars i butikk.

Jeg synes faktisk at det er overraskende lett å få til god overdrive på ulike lydtrykknivåer, og for meg er valget av wattstyrke mer et spørsmål om hvor høyt man ønsker å kunne spille med clean lyd.

Om jeg ikke får ånden over meg til å bygge noe selv, så er det stor fare for at min neste forsterker også blir en Blackstar, men er usikker på om det blir 20, 40 eller 60 watt. Faktisk skiller det jo ikke mye lydtrykksmessig mellom disse (under 5dB mellom 20w og 60w), gitt samme følsomhet på høyttaleren).

Faktisk tror jeg ISF-kontrollen er noe av det enkleste jeg har vært borti i forhold til å justere inn tonen slik jeg vil ha den, så blir resten kun finjustering. Det er vel min hovedgrunn for å gå for Blackstar, nemlig den enkle fleksibiliteten ISF-kontrollen gir i en enkelt amp.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.