Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarforum..... En ny oppdagelse:)


Rebbe

Anbefalte innlegg

Hehe.... artig at gitarbabling blir satt pris på:)

Variaxen ER litt snodig og helt "naturstridig" i mine ører. Den låter jo veldig bra på 90% av de gitarene den emulerer (er det riktig å si?). Sammen med Line 6 Vetta ll ampen har man jo muligheter i bøtter og spann da det er egen inngang og styringsmuligheter av Variaxen via Ampen. Jeg har bare skapet i overflaten over hva som egentlig er mulig med dette oppsettet. Videre kommer det en "workbench" til Variaxen som gir muligheter til å bruke ulike stemminger etc.... Helt sykt å sitte å ratte gitarlyder (og gitarer) med laptop og så låter det så bra. Har noen låter på nettsiden min der jeg bruker Variax i studiosammenheng. (For de som forviller seg dit heter låten Dadia og er i MP3 seksjonen min. Simulerer Akk. gitar, Gibson LP Goldtop og en Metheney"like" synth...)

Har derimot enda reservasjoner mot å bruke Variax live. Er vel en psykisk ting ennå. Har samme reservasjonene med å bruke gitarsynth i live settinger. Men, nærmer meg nok. Har Strat plus'en min inne på gitarsykehus for å bygge in GK3 Midipickup. GK2'en jeg hadde var jo en svær klump bakpå gitaren. Fyttikatta, stygt...

Vel, som jeg sa, bablebablebablebable... For vel fordele litt babling over flere poster... haha....

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Rebber! Liker stilen din, å spesielt pickupsa!

har selv en Musicman Silhouette Special, med H+s+s EMG-sett!

låter driiitfett, er rett å slett kjempefornøyd..gitaren har vært eid av

Frode Alnæs, og hatt en eier i Finnmark etter det..know anything about it? ;D gitaren var trefarga..nå har jeg lakkert den rød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh... Bor i Oslo nå mens jeg studerer men per def "bor" jeg i Kirkenes og har min Faste forhandler i Musikkgarasjen der.. Veldig hyggelig og behjelpsom fyr! Han kan dog lite om gitarer, men er flink og sevice innstilt når det gjelder bestilling og tilbud!

Men uansett er jeg litt på utkikk etter en som evt kunne hjulpet meg med litt mekking! Jeg tenkte på å få slipt båndene og bytta ut mikkene på Tele'n min til EMG aktive og muligens sette sammen en Warmoth superstrat med en singlecoil ved hals og en humbucker ved broa og Floyd trem... Alt vil være betalt arbeid såklart! Hvem i finnmark (Gjerne i øst..) kunne gjort en sånn jobb?

[Edit: Hvis du kjenner til gamle Guitar Workshop i Norge så hadde de noen fantastiske superstrats! Kunne tenkt meg en i samme gata!]

Skule også fryktelig gjerne hatt tips til modding av Laneyen min... Den er helt fantastisk, men jeg kan ikke la være å tenke at det bor enda mer i den siden Laney har en vane å "bygge ned" til pris.. De sparer litt inn på elementer og rør og bruker kosmetikk fra andre modeller (Kjenner igjen mange av de samme delene fra VC30 som jeg eide før!)

Og til slutt: Kan man skru et lineært potmeter som i eh Dunlop Hendrix wah wah inn i en Crybaby for bedre "swells" på solo? Jeg "whacker" liksom ikke så forbanna mye...

Og Rebbe... Jeg er totalt utstyrsfrik... Husk å tipse oss om du skal selge noe! Jeg har vært å sett på sia di og den ga meg håp om at vanlige dødelige også kan eie Gibsons i flertall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.