Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson - Les Paul Studio Tribute 60


KatjaKaj

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Det er nå over en måned siden jeg bestilte denne gitaren fra Marios Musikk. De har ennå ikke fått gitaren (en goldtop) inn fra leverandør. Er det noen her som har mottatt denne gitaren fra andre forhandlere?

Du erfarer her muligens noe av det som var problemet med '50's tributen også. Nemlig at dette er limited runs, og mange forhandlere la dem ut for salg før de faktisk var kommet på lager. Mange endte med å ikke få gitaren i det hele tatt. Nå vet jeg ikke hvilke lovnader Mario's har fra Luthmann på hvor mange eksemplarer de er garantert å få (hvis noen i det hele tatt.), men vi får krysse fingrene for at du får den etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, "Audun" og "Troll". Ja, jeg har kontaktet Marios allerede to ganger. De sier at dessverre er gitaren ikke kommet inn ennå, men at de venter den snart. Hva "snart" er kan de ikke definere. Håper det ikke blir som med 50's-tributen, for da kan jeg risikere å ikke få gitaren i det hele tatt. Det ville være som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

jeg var tilfeldigvis innom en musikkforretning i Gøteborg i går. Der så jeg en LP Gold Top med P90 pickups til kr 6.990 SEK (dvs 6.000 NOK). Har lenge ønsket meg en P90 gitar, har prøvd en 339 og forelsket meg i lyden. For å gjøre en lang historie kort, jeg kjøpte gitaren og har sittet og spilt i hele natt. Fantastisk gitar !

post-4367-0-90651000-1311921312_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok gitaren for 14 dager siden og er fornøyd med den på flere måter. Lydmessig er den utmerket. P-9o-mikrofonene er skarpe/distinkte og hissige, men kan likevel gi en varm tone. Lett å få gitaren til å "synge på overtonene". Den er utmerket intonert (skulle vel egentlig bare mangle). Strengene ligger litt i høyeste laget, så jeg skal justere dem litt ned. Volumkontrollen på den fremre mikrofonen var ikke operativ, dvs den faset ut mellom 3 og 7 på kontrollknappen. Dette burde Marios/Sound1 i Harstad ha funnet ut av og reparert før de sendte meg gitaren. Vel, det var fort gjort for meg å få dette reparert på egen hånd.

Jeg er meget fornøyd med den smale halsen på gitaren. Den passer meg utmerket! Lettspilt som bare det. Ellers ser instrumentet meget fint ut (Classy Goldtop!) Kort oppsummert vil jeg si at dette var et meget godt kjøp - selv om det tok si tid før jeg fikk gitaren i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.