Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Halvdød transistoramp


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Peavey Bandit 112 (80W)fra 93/94 som er i ferd med å ta kveld har jeg inntrykk av. Noen ganger når jeg slår den på kommer det ikke lyd ut den i det hele tatt, somme ganger kan lyden høres svakt hvis jeg skrur volumet høyt, og andre ganger høres en svak skrapelyd blandet med "gitarlyden" (omtrent samme skrapelyd som i et gammelt potmeter) Det er det samme hvilken kanal jeg kjører den på eller hvilket input jeg bruker. Så etter en stund kan jeg slå den på igjen og da virker alt som normalt. Klarer ikke å se noe logisk mønster i dette. Ampen har vært lite brukt de siste årene, men har vært oppbevart i romtemperatur.

Er det noen som har en fornuftig forklaring på dette så setter jeg pris på det. (eller er det kanskje så enkelt at den har stått seg ihjel og bare trenger en real "vårrengjøring"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke prøvd. Får teste over helga da jeg er bortreist nå. Vil dette i såfall kunne forklare noe?

Mvh

Erkny

Du vil i hvert fall få sjekket om feilen ligger i preampen, evt. jackinngang. Effektsløyfa går inn etter preamp og før poweramp. Har du samme problem når du kobler deg inn på effects return, vil problemet høyst sannsynlig ligge i utgangstrinn eller element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke prøvd. Får teste over helga da jeg er bortreist nå. Vil dette i såfall kunne forklare noe?

Mvh

Erkny

Som nevnt så forteller dette hvilken ende av ampen feilen sitter, men det hjelper deg nok svært lite. Anbefaler en tur til nærmeste amp doktor.

Fortell hvor du bor, så kanskje vi kan styre deg til rett Doktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.