Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer: PRS Mira


Misfit

Anbefalte innlegg

En venn av meg har bestilt en PRS Mira, og han hevder han har fått en god pris som følge av den stadig svakere dollaren. Jeg har sett, og hørt litt av gitaren på youtube, og er blitt svært fascinert av utseende og det varierte lydbilde gitaren tilbyr.

Jeg er ute etter noen med erfaringer med denne gitaren, som også kan fortelle litt om hvordan den egner seg til metal/blues. De fleste klippene på youtube presenterer gitaren som ganske allsidig, og de spiller gjerne noen blues licks, som den passer meget bra til. Men ingen har vist den frem i forhold til hvordan den høres ut når det kommer til metal.

Personlig beveger jeg meg sjelden utenfor de to sjangerne som er nevnt, men en allsidig kvalitetsgitar er jeg allikevel ute etter.

Håper noen kan bidra med kommentarer til hva en kan forvente seg med en gitar som PRS Mira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med PRS generelt, er at det er veldig allsidige og lettspilte/behagelige gitarer. Har ikke prøvd akkurat denne modellen, men tror ikke den er noe unntak. Hvis den ikke skulle duge til metal helt plutselig, er det jo ikke verre enn å skifte humbuckere til noen du liker/kjenner til fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen flere har noe å bidra med, så kan jeg legge inn mitt intrykk av denne gitaren.

Testet denne i fjor høst. Jeg spiller mest blues og metall, og denne leverte varene i høy grad til begge stilarter. Miran' har kraftige pickuper, tonnevis med sustain, wide thin hals (tror jeg er beste beskrivelse)...og er kort og godt fantastisk god å spille på. Fikk et veldig allsidig lydbilde (testet på en VOX NT, og type forsterker har mye å si). Er jo en mahogany gitar med hubucker, og det er lett å tro at det vil bli "Les Paul" lyd av denne, men det er det ikke nødvendigvis. Coilspilt gjør jo at du har mye valgmuligheter på pickupene. Liker du fasong/hals/pris, så tror jeg ikke du kommer til å angre.

Jeg endte dog opp med en Mira X, ettersom jeg innså at jeg egentlig behøvde en "brightere" gitar (den har lind i kroppen og er vanvittig lett) og jeg har nok av gitarer med mahogany kropp fra før. Ser ikke bort fra at jeg kommer til å kjøpe en Mira selv en dag:)

Uansett, lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Carlsenth: Jeg har allerede sett på dette som et alternativ. Men da tenker jeg at det muligens er like greit å se etter en annen gitar.

ErikKlæptn: Dette høres bra ut, setter pris på en hvilken som helst erfaring dere kan dele! Selv bruker jeg en ENGL Screamer som kan tenkes passer meget bra til en Mira, men kanskje egner det seg bedre med en marshall.. Har en tanke om at amerikanske gitarer fortjener amerikanske forsterkere. Kanskje er jeg banalt forutinntatt nå, men jeg blir vel satt på plass av guruene her på forumet.

Er det eventuelt noen interessante effektpedaler (analoge) som kan bidra til å booste gainen? En Ibanez Tube Screamer kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.