Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey XXL 212 Combo


hr_ansjos

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jaja, ampen er i hus og jeg må si meg godt fornøyd. Denne ampen har en kjempeflott clean-kanal med masse deilig punch. Spiller høyt som tusan!

Vrengkanalene "lead" og "ultra" passet meg ikke helt, det ble noe skarp lyd. Sikkert topp for gitarister som spiller kun beinhard metal, men når man vil tone det litt ned så blir det for skarpt i kantene. Men vent! Min deilige lille fløtepuspedal som heter Boss OD-20 Drivezone reddet defintivt dagen! :D

Her er et lite lydklipp jeg spilte inn litt sånn fort og gæli. Det eneste jeg gjorde var å mikke opp forsterkeren med en Shure SM58, ingen miksing inne i Cubase:

http://www.boerseth.no/musikk/Zack.mp3

Denne låta er opprinnelig fra Derek Sherinian sitt nyeste soloalbum, med Zack Wylde på gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns opptaket ble meget bra jeg. Lyden var jo knall til den type musikk.

Bruker du pedalen foran ampen på dette opptaket altså?

Selv har jeg bare negative erfaringer med bruk av overdrive/dist. pedaler foran transistor amper, men dette hørtes jo bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt vel spiss i kantene for min smak den der... Minner litt om en MT-2 lyd (no offence). Kunne du mekket et opptak med en litt mer fylde og en vreng litt mer i gata Decapitated (første skive), Cryptopsy (None so vile) eller Nile? En sånn tvers igjennom brutal dø-metall vreng :D

Hvis du mekker et opptak med bare vrengen fra forsterkeren hadde det vært kult. Kjekkere å vite hvordan bare forsterkeren kan låte, istedet for å vite hvordan en OD-20 låter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kremt! Lettere pinlig dette, men likevel, jeg har kommet fram til følgende etter lengre tids prøving:

Ampen er egentlig ganske dårlig - ok, den er god på renlyd - men vrengen er håpløs. Jeg kjøpte meg et Boss ME-50 pedalbrett for å forsøke en redningsaksjon, men det finnes ganske enkelt ikke basistone i denne forsterkeren for vrengen jeg leter etter. Har en mistanke om at Musicman JP og Peavey ikke er spesielt gode venner. Mulig ampen fungerer på "vanligere" gitarer slik som Fender eller Gibson, men en high-gain Musicman låter som søppel gjennom denne kassa.

Så da går det mot bytting! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.