Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny (gammel) amp dag!


Anbefalte innlegg

Fikk (ja, gratis...) en gammel Marshall Valvestate 8080 i dag..

80 Watt transistor-amp, med et stk 12AX7 rør i preampen, og egentlig en 4-kanalers amp, med clean, crunch, OD1 og OD2, reverb og FX-loop. Og et 12 tommers Celestion G12T element. Ser litt støvete og skitten ut, men det kan ordnes.

Grunnen til at jeg fikk den var at eieren ga den opp, det var sinnsyk skurring og delvis dødt i hvert eneste potmeter på den, helt umulig å få noe fornuftig lyd fra den.

Har byttet potmetere for clean volum, boost gain, boost volum, og master volumet, og plutselig er den ganske ok! Flott cleanlyd, og OD1 høres veldig bra ut også.

Men skurrer fremdeles helt sykt bare jeg rører en av de andre kontrollene..

Har bestillt fullt sett av potmetere nå, så om en ukes tid tenker jeg den er som ny!

Tok ikke noe bilde før jeg plukket den fra hverandre, får heller ordne noe når den er ferdig og ren og pen!

post-3965-0-40240100-1304369497_thumb.jp

post-3965-0-61114400-1304369503_thumb.jp

post-3965-0-42687700-1304369509_thumb.jp

post-3965-0-23233800-1304369516_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Jøss. Helt fett når det er gratis. Ingenting er billigere enn det. :)

Men en 8080 låter vel "så der" hvis man er snill. Selv liker jeg ikke lyden, men hvis det er gratis er det vel ikke noe å klage for.

Grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenstår jo å høre lyden når alt kan justeres på! Har vel ikke all verdens forventninger til den, men alltid moro med noe nytt..

Fortsett med lave forventninger, så blir du ikke skuffet.. :) Har hatt denne ampen, og synes den låt aldeles for J... Men-men.... Sjekk hovedkortet på sprukne loddinger når du først er i gang, ikke uvanlig med inntørkede glattelytter på disse heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall sin første Valvestate serie, som vel denne tilhører(?), er jo knallgode øvingsamper til å ha hjemme. Hadde en VS100 en gang, den låt knall den. Men holder dessverre dårlig i bandsammenheng. Skulle gjerne hatt en slik hjemme igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se bort fra at den havner på Kjøp&Salg om en stund...

Bruksverdien kan fort være større enn salgsverdien. (låt egentlig greit nok med GT-10 i front/loopen) Jeg brukte votter og vinter av tid for å få solgt min.. Gikk for 500,- til slutt.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått byttet alle potmeter nå, og skal si det ble en helt annen amp av det!

Men den er gammel og råtten, 2 av trykkbryterne på fronten datt bare av og delte seg i 7 biter hver da jeg skulle tre alt på plass.. Så nå virker ikke OD2 kanalen... Og Clean / Boost virker bare med fotbryter. Og jeg trenger en fotbryter som passer, dersom noen skulle ha det liggende.

Kabinettet har jeg vasket og pusset med svart skokrem, og polert det opp. Synes ikke det ble så verst.

Men så var det lyden da.... Ikke den beste ampen jeg har, faktisk liker jeg også Mustangen bedre enn denne! Men clean-kanalen er helt ok, ikke like glad i alle pedalene mine, men MT-2 gikk bra!

OD1 vreng er brukbar, men ikke mer.

Alt i alt en brukbar amp, helt ok til hjemmebruk, og iallfall liker jeg den bedre enn MG30.

Også noen bilder av ferdig amp:

post-3965-0-45888200-1305309426_thumb.jp

post-3965-0-34860800-1305309440_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.