Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Issues med trussrod?


Sereth

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg en Agile Interceptor Pro 7 strenger.

Jeg har satt på litt tykkere strenger, og har stemt den ned i drop G.

Halsen er nå så godt som helt rett. Jeg skulle gjerne hatt litt relife i den, for å unngå litt fretbuzz uten å dra floyden så alt for langt ut, men trussroden var helt løs når jeg prøvde å skru på den.

Er eneste måten jeg kan få relife i halsen på å kline på feitere strenger for å få mer pull?

Jeg hadde i og for seg også tenkt til å blokke floyden, kan dette ha noen invirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis truss-rod ikke kan strammes begge veier (dobbeltvirkende type som kan komprimere og utvide) er det bare strenge-spennet som avgjør hvorvidt halsen går i bue. Det spiller ingen rolle om du har en flytende tremolo, blokkert tremolo eller fast bro på gitaren. Spennet i strengene bestemmes av strengedimensjonen og stemmingen ene og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den kan strammes begge veier, vil det være et punkt i midten hvor den virker helt løs i noen millimeter? jeg prøvde ikke så mye før jeg la den fra meg og tenkte det kunne være bedre å spørre om hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt avhengig av type, kan den virke helt "løs" i midten, før den begynner å "ta igjen" i motsatt retning. Dette er stort sett enkelt å finne ut, da du bare vil skru ut mutteren/skruen helt på en vanlig trussrod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokking/stramming av Floyd vil ikke virke. Gitt at du har samme skalalengde, samme strengetykkelser og samme stemming, så følger strammingen av strengene av det.

Hmmm... så akkurat at Greener hadde skrevet det samme. Oh well. Flere med samme mening, ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.