Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig forsterker for opptak?


HMH

Anbefalte innlegg

Hallo :) Har tenkt til og gjøre noen opptak av noe gitarspilling. .

Jeg tenker sånn at hvis jeg hadde kjøpt en fender reverb forsterker så burde jeg ha vært i et skikkelig studio for å få gjenngitt lyden. Eller er det mulig og

få til bra gjenngivelse av lyd fra en klassiker amp hjemme?

Så lurer jeg også på om noen har noen tips for en forsterker som ikke er veldig dyr som også låter bra..

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang ampene til fender kan jo være noe å titte på. Den har noe amp-modulering for diverse feite forsterkere. Har desverre ikke prøvd en (håper på å få gjort det snart) men har hørt mange gode ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en Vox Tonelab til innspilling. Synes den gir bra resultat :)

Hvorfor må du ha forsterker?

På Tonelab'n kan du velge mellom diverse klassiske forsterkere, kabinetter og effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :) Har vurdert og skaffe et program til pcn så jeg kan ta opp rett fra gitarn og få amp lyd. Men syns allikevel det kanskje hadde

blitt mer ekte lyd og ta opp direkte fra en amp. Men kan jo hende lyden ikke hadde blitt så forskjellig uannsett..

Mustang ampen så bra ut! Bra pris også. Virket også som om det gikk ann og koble den til pcn. Er det det samme som gitar rigg?

Er mange forskjellige muligheter for opptak hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker både ampsims, guitar rig og amplitube, og mic. Synes nå en god amp låter best, men når du har en sang ferdig mikset med trommer, bass og det hele, spiller det ikke så stor rolle synes jeg. Nå er jeg bare en glad amatør da, skulle jeg spillt inn album hadde jeg sikkert tatt meg bryet med å mikke. Greia med software som guitar rig er at du har noen få amps og effekter som låter fint, resten er litt bob bob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis hovedformål er opptak så ville jeg nok gått for en softwareløsning som f.eks. Guitar Rig. Bare det faktum at du kan endre lyden totalt etter at du har spilt inn, gjør at jeg ser på det som en nobrainer :) I tillegg er det ikke bare-bare å få god lyd med oppmikket amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.