Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akkustikk?


HMH

Anbefalte innlegg

Hallo :) jeg har planer om og få tak i et lydkort for opptak og noen mikrofoner. Har vært ganske optimistisk på ideen om en lavbudsjetts måte og ta opp lyd på

helt til jeg begynte og lese på nettet om akkustikk. Virker som om det er mye og sette seg inn i angående innredning (kanskje til og med bygging) av rom.

Og vet ikke helt om jeg orker og begynne og styre med det. Blir sikkert bare redd for all mulig uønska støy. Og begynner og legge ut feller til bassen osv...

Så derfor lurer jeg på om det finnes en annen måte og fikse dette billigst mulig. Går det ann og gjøre opptak i forskjellige lokaler (ikke studio) som egner seg til f. eks

og ta opp fra gitarforsterker? I såfall lurer jeg på om det er noen som har noen gode tips til hvilke plasser som er bra.

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å først prøve slik det er, og så løse de problemene når de eventuelt dukker opp.

Ellers er det alltid greit å ha ting som kan dempe litt klang i rommet du tar opp, f.eks sofaer, litt skumgummi på veggene, bassfeller i hjørnene og slike ting. Trenger ikke bli veldig dyrt, og trenger som nevnt faktisk ikke å være nødvendig engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke no vits i å legge inn masse penger i det hvis du ikke skal bygge et profft studio. Sjekk ut Short on Collateral. De har tatt opp i en helt vanlig innreda kjellerstue. Generell Spesiell har tatt opp i en svær låve, låveklang er ikke dumt! (Gjelder trommer).

Endret av greovhan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.