Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mods for Marshall MS 2/4


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle poste en tråd ettersom jeg ikke kunne la være å skru opp denne tassen her, den har aldri spilt særlig pent spesielt ikke på "OD" kanalen.

Så jeg tenkte at jeg kunne dele denne lenka med dere som ville ha en "brukbar" lyd i den og mulighet for å koble den til kabinett laugh.gif

Hvor du enn vil bruke den om det er på bandøving eller kun hjemme i stua så er den kjempemorsom særlig når en har fått lesket strupen litt. biggrin.gif

Evntuelle erfaringer og andre mods kan også deles!

-Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, inte en mod, men ett ljudklipp kan jag bidra med. Vi spelade in med bandet för en god stund sedan och bara för tull så mickade jag upp min Marshall MS2 med en SM57:a för att se om det gick att få till ett okej ljud med den.

Här är tråden och här är resultatet(no aditional guitaramps used). Bara för att ha det på det klara, vi använde inte MS2:an-versionen :) .

P8194157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, inte en mod, men ett ljudklipp kan jag bidra med. Vi spelade in med bandet för en god stund sedan och bara för tull så mickade jag upp min Marshall MS2 med en SM57:a för att se om det gick att få till ett okej ljud med den.

Här är tråden och här är resultatet(no aditional guitaramps used). Bara för att ha det på det klara, vi använde inte MS2:an-versionen :) .

Hah! blei jo ikke feil det der faktisk!

Endret av Aphelion
Vi siterer ikke bilder, gjør vi vel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, meget bra!

Skal se om jeg får lasta opp noe lydklipp, men det må bli med mobilen tror ikke jeg gidder rigge opp noe her hjemme..

Etter litt resistor plukking inni der ble den jammen hissig! Dette ble en skikkelig blodsmetal amp etter dette..

Endringer jeg gjorde:

Fjerna R1 og R8 og lagde jumper.

satt en jumper på undersida av R4 (fordi jeg ikke gadd å skru den opp igjen)

endra noen kondiser i signalrekka til litt større verdier..

51pf over pinne 1 og 4 på IC'en. Litt liten kondensator, men tok fin vekk mye av den skarpe lyden!

Tok også vekk R11 og venter i spenning på om den klarer å kjøre et kabinett biggrin.gif

Ultrabright LED satte jeg også inn, bytta motstanden til den også men husker ikke nummeret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.