Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Champion 600


davidsen

Anbefalte innlegg

Gjorde et impulskjøp i dag på en Fender Champion 600. Dette er en 5W rørkombo med en 6" høyttaler. Preampen har et 12AX7 rør, og ampen har et 6V6 rør. (Made in China..).

Jeg ble rett og slett solgt da jeg testa denne lille rakkeren på testrommet. "Problemet" var bare det at jeg testa den uten pedaler, så når jeg kom hjem og kobla opp pedalbrettet, så blei jeg litt skuffa over vrenglydene fra både Boss bluesdrivern og distortionpedalen (Boss DS-1). Disse fungerer utmerket på Vox 30 Reverb-ampen min.

Så til mine spørsmål:

1. Vil vrenglyden bli bedre når jeg får kjørt den inn?

2. Er det muligens den lille høyttaleren som er problemet?

3. Vil vrenglyden bli bedre om jeg bytter ut kinarørene med noe litt mer high end?

Vil bare understreke at ampen har en fantastisk lyd når man spiller uten vreng. Ikke helt ulik den deilige lyden fra en Fender Deluxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ampen har vært diskutert på forumet tidligere, og regel nummer 1 er å bytte ut stoffet i fronten med noe tynnere (det som er standard minner mest om bestemors gamle fløyelsgardiner...). Høyttaleren har en del å si - det låter unektelig bedre med et større kabinett, men det blir aldri noen Twin Reverb B)

Selv har jeg moddet min Champion 600 med AlnicoMagnet kit for å fjerne støy (Google is your friend), og det går også an å modde ampen til å låte råere: Tweed mod

Jeg bruker et Tung-Sol 12AX7 og et JJ 6v6 og det låter bra, men du bør også eksperimentere med andre preamp-rør (12AT7 gir mindre vreng f eks) - uansett ikke så dyrt å leke seg litt med ulike rør ettersom det bare er ett preamp-rør og ett sluttrør.

Et lite poeng: Vox-ampen din har vel EL84-rør, og det kan være at du foretrekker vreng-lyd med EL84 og clean-lyd med 6V6 (i så fall er du ikke den eneste som foretrekker det sånn :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet min Champion 600 gjennom et 1x12 kabinett.

Det låt helt fantastisk bra. Kjørt en Maxon SD-9 foran, sammen med en boss delay.

Her er det et lite klipp med det oppsettet, ikke verdens beste lyd, men det gir deg en ide.

Flott forsterker, flott pris, og flott lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang takk for tips. Jeg blir jo litt flau over at jeg ikke søkte frem dette selv. :blush:

Earfalas : jeg får som alltid hakeslepp av gitarspillinga di. Det er bare så ufattelig bra spilt! Ærlig talt, du kunne klart å fått lyd ut av hva som helst!

Er nok litt av det gode gamle "lyden sitter i fingra"-utsagnet her ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete!

Nå var jeg på bandøving igår med bandet jeg spilte med for 25 år siden, og var strålende fornøyd med gitarspillet mitt.

Det fikk nå en brå slutt her, ja :(

Til saken: Det spiller ingen rolle hvilken amp man bruker når man trakterer instrumetet som det gjøres her.

Earfalas: Du kunne antagelig få en 70-talls Peavey Pacer til å låte.... ikke fett, men i alle fall skapelig. Og det sier MYE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.