Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gene Simmons Axe Bass2 (cort)


egharstorbass

Anbefalte innlegg

Cort er kjent for å lage basser med god kvalitet i forhold til pris. Jeg har ikke prøvd den modellen der, men vil tro den skulle være ganske så ålreit. Hvis du synes den er tøff og har lyst på den vil jeg ikke være skeptisk fordi det står "Cort" på headstocken, altså.

Vil forresten tro den er ganske tung, og at den er litt vrien å spille med sittende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt på noe cort før og de skurrer veldig, selv med forsterker spesielt på 12bånd og oppever. Liker egentlig og spille der oppe så vil ikke ha noe ulyder.

Har sett en rewiev på youtube, den har vist tung headstock. Sittende er det vel ganske forferdelig ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiller i Kiss tributeband, må du jo ha en. Hvis ikke blir det kanskje litt teit? Skal du henge den på veggen sammen med masse andre Kiss-effekter, er det jo kult. Dette blir vel et typisk instrument som er mer looks enn spillbarhet uten at jeg har prøvd en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt på noe cort før og de skurrer veldig, selv med forsterker spesielt på 12bånd og oppever. Liker egentlig og spille der oppe så vil ikke ha noe ulyder.

Har sett en rewiev på youtube, den har vist tung headstock. Sittende er det vel ganske forferdelig ja :lol:

Har og har eid mange Corter og har ikke opplevd det du sikter til. Tror nokk du har spillt på noen ujusterte instrumenter. Cort er kjempebra instrumenter i forhold til pris, og jeg kan absolutt anbefale deg Cort som merke. Justering bør forøvrig butikken ta seg av om det skulle skurre i noen bånd,

Men formen og dens praktiske art kan vel diskuteres på denne økseformede saken...

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort er ikke noe å være redd for. Utelukker du Cort- gitarer, er jeg redd for at du bør ligge unna en lang rekke andre gitarmerker også, da de lager en god slump av verdens gitarer med andre merker på headstocken. Enten er de størst, eller så er de størt etter Samick. De to firmaene lager prosentvis veldig mange gitarer av totalen produsert. jeg har vel aldri vært borti en cortgitar/bass som er direkte dårlig, men heller aldri en som jeg er villig til å selge en nyre for å eie. Det trengs heller ikke, med de prisene de har. Jeg har to stykker, en headless "steinberger", glimrende bass, og en Curbow- versjon, enda glimrendere.

Kissbassen er nok kurant som bass, den. Om den er kurant utseendemessig, er det jo bare trådstarter som kan avgjøre. Ergonomisk er den nok ikke.

Selv kan jeg se for meg at den kan brukes i et par sammenhenger, enten i et kisstribute, eller så i danseband/heismusikkorkester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at bassen er brukbar. Søk etter reviews på youtube. Er en fyr som heter Scott Grove som har lagt ut omtale, og han likte bassen veldig godt.

Forresten så var det jeg som fikk Gitarhuset.no til å legge bassen til sortimentet sitt, da jeg sendte mail og lurte på om de kunne få tak i den siden jeg var interessert :P Vurderte å kjøpe en selv for noen uker siden, men jeg endte opp med en Deluxe Jazz bass.

Endret av Cadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen rewievs, de sier vist at den er veldig mye bedre enn de hadde trodd og sånn. Tenkte bare på om det var sånn ekkel lyd med mye skurr i øverste bånd. Eg har riktig nok bare prøvd en Cort bass så eg kan ikke noe om at merket er dårlig, det hadde blitt en veldig feil bedømmelse.. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.