Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny custom strat(tenkte ikke på fender), hvilken?


johs

Anbefalte innlegg

hei

har nå solgt straten og sparer opp litt penger til å kjøpe en ny brukt custom bygget strat type fra statene. Det står vel mellom disse merkene K-Line, Vinetto, Tyler, Grosh, Tom Anderson eller Suhr. Eller kanskje en custom shop strat?Eller slår disse, fender gitarene ned i støvlene. Så hva synes dere er best? Og hva får man mest for pengene av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med det begge to sier over.

Suhr er konge... Men det er også dyrt. Og det 10 måneder ventetid på en Custom-gitar nå.

Ta gjerne en titt på G&L-anmeldelsen min også.

Jeg har både en Suhr Classic custom og en G&L S-500, begge er fantastiske, og veldig forskjellige.

G&l har mye å tilby også, ikke bare Tele- og Stratgitarer med bare single coils.

Ta en titt på ProGuitarShop sin hjemmeside, mer spesifikt G&L-avdeling hvor du kan se "base prices" og alle alternativer du kan få på gitaren.

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager var alle disse utelukket pga at jeg måtte ha Fender headstock.

I dag liker jeg disse "boutique" merkenes headstock bedre enn originalens som jeg på en måte har Gått litt lei av..

Etter å ha hatt endel Suhr, Anderson og en Tyler Studio Elite HD må jeg bare si at kvaliteten på disse er så jevn at det blir en smakssak og du må bare prøve de ut.

Suhr lager gitarer som absolutt kan appellere til "vintage folka", Anderson er litt mer moderne for å si det sånn -Spesiellt pga pickupene som ikke låter spes vintage, heller litt mer glassklart, komprimert og sterilt.

Anderson er litt satt i hva han lager, bruker ikke andre pickuper f.eks.

Suhr lager det du vil innen rimelighetens grenser.

Tyler er den av merkene som mest har sin egen greie siden de fleste har den legendariske 59`halsen, rolled fingerboard edge osv

Jeg har en kamerat som stadig får fylt opp med Fender CustomShop av beste merke, men for meg er Suhr og Tyler det beste men det kan jo hende du foretrekker Fender CS fordet?

Different strokes for different folks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.