Web Analytics
Jump to content

Håndviklede pickups

Recommended Posts

Tenkte bare jeg skulle tipse folket om en liten kuriositet....

På -60 tallet hadde jeg en Tele med håndviklede coiler, og alle forståsegpåere jeg har snakket med, de er liksom der at "they don't make'm like that anymore..."... ^_^

I forbindelse med et gryende høstprosjekt som vokser i skallen min, så har jeg planer om å stappe 2 P90'er inn i en ordinær Tele. Og lang historie kort, så kom jeg over, og fikk kontakt med en kar som heter Peter Ostlund i USA. Han vikler pups, kort og greit. Og han leverer til en svært hyggelig pris. :)

Etter noen mailer frem og tilbake, så landa vi på at han vikler 2 stk P90 med Alnico 2 mags, og leverer pots og capacitor, for ca USD 100 inkl. frakt. Så kommer det naturligvis Norsk mva på dette. Men hey, vi snakker 2 nye P90 med tilbehør for under NOK 700,-.

Ettersom jeg har forstått så fixer han de fleste type pickups. Om dette er av interesse, så finner dere Pete på websiden hans; http://eastgrovepickups.com/

Websida er relativt tom og tassen, men det er kontaktinfo der.

Håndviklede pups, til budget prices.. What more is there to say. Jeg skal i hvertfall prøve :D

• Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Veldig spennende! :-) Fint om du poster den lydmessige erfaringen med dem når du har forsøkt dem også.

Det kan vi få til. Men det er jo som nevnt et høstprosjekt dette, så det blir en stund å vente :)

PS. Iflg Pete så bruker gitaristen i Skambankt P90'er som han har viklet.... Kanskje du finner noe lyd der...

Edited by Tommern

Det såg jo meget interressangt ut..

Jeg har selv planer om å bygge en gitar med P90 picup'er, men har ikke bestemt meg for hvilke jeg skal ha...

Kommer disse med chrome deksel om man ønsker det?

Tror han bruker byggesett fra StewMac, og han kan sikkert supplere med andre deksler. Send ham en mail og spør ... :)

• 1 month later...

Liten oppdatering på denne......

Bestilte 2 stk P90, etter litt frem og tilbake mails med spec osv. Hver mail ble besvart i løpet av noen timers tid, og aldri senere enn i løpet av et døgn.

Betalte pr. PayPal den 6 mai, og Pete oppga at han regnet med å sende pakka samme dag, eller dagen etter, altså den 7 mai. Min bankkonto ble belastet den 9 mai.

Siden den 6 mai har jeg ikke hørt et pip. Den 22 mai sendte jeg en mail, forklarte at kontoen min var belastet den 9, og spurte om han hadde mottatt betalingen. Ikke noe svar. Etter dette har jeg sett ham aktiv på Facebook 2 ganger, og sendt ham melding der, av typen What's happening. Ingen respons. :angry2:

Nå skal ikke jeg stemple ham som kjeltring enda, for uhell kan jo skje den beste. Men det lukter småsvidd, når han ikke responderer overhodet.

Konklusjonen så langt er at jeg anbefaler potensielle bestillere å avvente hva som skjer med undertegnedes P90's.

PayPal Buyer Protection - omgående! Da tvinges han til å gi svar, hvis ikke får du penga tilbake.

https://www.paypal.com/no/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/securitycenter/buy/Protection-outside

Dæven.. den var kjekk. Ser at dette må skje innen 45 dager, så da har jeg litt tid på meg.

Tusen takk for tips, PayPal er ukjente greier for meg :)

Edited by Tommern

Det kan jo hende han må lage dem først

Han hadde gjort dem ferdig den 6 mai. Skulle bare pakke dem, og sende dem samme dag, eller dagen etter. Det jeg misliker, er imøtekommenheten forut for betaling, og den totale stillhet etterpå, og fremdeles nå 21 dager etter betaling.... see ? B)

Edited by Tommern

Jepp, ser den. Googlet og sett etter reviews av andres handler med ham?

Joda, var innom og kikket litt. Han har levert til noen i Skandinavia, blant annet en Hans, gitaristen i Skambankt, et Stavanger-band. Har trodd at det er Hans på VG / Germaniumkid her på GN, men mangel på innlegg i sakens anledning tilsier kanskje at jeg tar feil.

Samma det, jeg bruker PayPal Protection hvis ikke noe skjer. Og går det til hælvete så er det kun snakk om litt over kr 500,- så det gjør ikke noe egentlig. Grunnen til at jeg nevner det her, er at jeg starta denne tråden, med fare for at noen andre da kanskje også bestiller noe.

Men nå har jeg sendt ham enda en mail og antydet bruk av PayPal Protection, så få vi se om han våkner... I og med at han er på Facebook, så er han jo på nett.... :)

Edited by Tommern

Funka tvert det gitt. Ymta om at jeg vurderer å bruke PayPal Protection siden jeg intet hører, og vips så fikk jeg svar. Han er sorry. Har vært busy....

Han skal sende meg tracking nummer i neste mail.... Magic.... B)

Ergo... Han er på nett, men gadd ikke respondere før jeg liksom måtte bøse meg opp litt. Hvor lang tid tar det egentlig å skrive nettopp det, sorry, have been busy..... Me no like... B)

Egentlig høres det ut som mange andre firma og e-bay aktører i USA. De er ofte ekstremt dårlige til å respondere både på spørsmål om ting man lurer på før man handler, og ikke minst etter at de har fått pengene.

Sist jeg handlet en hel del ting sendte jeg en "kontroll-mail" for å se om de i det hele tatt responderte før jeg kjøpte noe. 1 av 3 svarte innen 5 virkedager.. Da vil de ganske enkelt ikke ha pengene mine tenker jeg. Dette var en ordre på 3-400$ også.

I siste forsendelse jeg fikk fra en e-bay selger manglet det et par ting og de brukte 3 uker på å svare på mail. Min 4'de mail.. Nå skal de bruke ca en uke på å betale tilbake 20$ ..

Og dette er ikke små-aktører heller. Det er nesten det verste.

Poenget er ofte at man som kjøper bare vil høre hvordan status er. Om de sier at det vil ta en uke eller to ekstra fordi de ikke har noe på lager e.l. spiller sjelden noen rolle for meg. Poenget er at jeg vil vite OM det skjer noe i det hele tatt, og hva. Men flertallet ser ut til å følge en taktikk hvor de ikke responderer med mindre de har "gode nyheter"

Men det eksisterer jo selvsagt leverandører som er helt ekstremt gode på kundebehandling og oppfølging også da - Stewmac er en av de. Men så koster det jo deretter også..