Web Analytics
Gå til innhold
Carlsenth

Vis frem kosekroken din!

Anbefalte innlegg

Jeg tillater meg å bruke Carstensen-trumfkortet mitt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Back to topic... kosekrok in the works...

Har flytta til Melhus... mindre hus, mindre kosekrok, så det må planlegges nøye... Gipsvegger er også en utfordring, men vi skal få til dette ☺️
Skrivebordet måtte heves noen cm. så pianoet gikk under...

B1A1A521-7F03-42E7-BFF6-9C0D5C6D535A.jpeg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Griffin skrev:

Back to topic... kosekrok in the works...

Har flytta til Melhus... mindre hus, mindre kosekrok, så det må planlegges nøye... Gipsvegger er også en utfordring, men vi skal få til dette ☺️
Skrivebordet måtte heves noen cm. så pianoet gikk under...

B1A1A521-7F03-42E7-BFF6-9C0D5C6D535A.jpeg

Kle veggene med mdf-plater. Problem solved.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
2 timer siden, Audun skrev:

Kle veggene med mdf-plater. Problem solved.

Har tenkt tanken... men blir for mye arbeid nå... blir å smelle opp no fjøler på veggen av eik (samme som bordet) som jeg fester i stendere... så kan jeg henge gitarene i de.

2 timer siden, Troll skrev:

Hva er problemet med gipsvegger? Er det akustikken? 

Tåler lite. Skru i en skrue og dra den ut med fingrene etterpå. Må bruke gipsplugger evt. når en henger opp gitarene, men føler meg ikke trygg på det heller.

Rommet er 6.5kvm så akustikken er vel blåst uansett... får bare sette det opp som best jeg kan og kose meg med det ☺️

Endret av Griffin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Griffin skrev:

Har tenkt tanken... men blir for mye arbeid nå... blir å smelle opp no fjøler på veggen av eik (samme som bordet) som jeg fester i stendere... så kan jeg henge gitarene i de.

Det er også en god ide, men pass på at du faktisk treffer stendere... Har tabbet meg ut på det selv da stenderne ikke var der stenderne skulle være. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Audun skrev:

Det er også en god ide, men pass på at du faktisk treffer stendere... Har tabbet meg ut på det selv da stenderne ikke var der stenderne skulle være. 

Har investert i en god stendersøker, samt måler at de typisk burde være der de gir utslag... ☺️👍🏻

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min "krok" pr. i dag. Ikke så mye forandret, men har drevet med oppussing av vaskerom, så noe har blitt flytta på.

49746353463_ccf9a1a823_o.jpg

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
1 time siden, Griffin skrev:

Har investert i en god stendersøker, samt måler at de typisk burde være der de gir utslag... ☺️👍🏻

Kunne også bare kledd igjen hele veggen med sponplater rett på gipsen og malt rommet. Kommer ikke til å se forskjell på gips og spon, med unntak av en syltynn skjøt. Går du for ferdigtapetsert plate, slipper du å male rommet. Så lenge der ikke er vinduer og dører som må fores ut så er den enkel løsning. De tåler mye. Under tusenlappen per vegg, må bare tilpasse listene og kjøre akryl der veggene møtes. 

https://coop.no/obsbygg/tips--rad/bygningsplater/puss-opp-pa-1-2-3-med-veggplater/

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
25 minutter siden, Troll skrev:

Kunne også bare kledd igjen hele veggen med sponplater rett på gipsen og malt rommet. Kommer ikke til å se forskjell på gips og spon, med unntak av en syltynn skjøt. Går du for ferdigtapetsert plate, slipper du å male rommet. Så lenge der ikke er vinduer og dører som må fores ut så er den enkel løsning. De tåler mye. Under tusenlappen per vegg, må bare tilpasse listene og kjøre akryl der veggene møtes. 

https://coop.no/obsbygg/tips--rad/bygningsplater/puss-opp-pa-1-2-3-med-veggplater/

Også en mulighet, men faktisk både billigere og mindre jobb med billige ferdigmalte MDF. Du slipper skjøt og lim, men må selvfølgelig ha krampepistol og kramper. Alt etter hvor rett veggene er, ender man vel som regel opp med hjørnelister uansett. Akryl i hjørner er no go... 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Audun skrev:

Også en mulighet, men faktisk både billigere og mindre jobb med billige ferdigmalte MDF. Du slipper skjøt og lim, men må selvfølgelig ha krampepistol og kramper. Alt etter hvor rett veggene er, ender man vel som regel opp med hjørnelister uansett. Akryl i hjørner er no go... 😉

Stemmer det? Sponplatene koster 121kr per kvm og skjøtene er i likhet med parkett, syltynne. Poenget var uansett hvis han ønsker å forsterke en vegg med slette plater i stil med resten , uten å måtte ta resten av rommet. Det står i linken at coop anbefaler overmalbar fugemasse i hjørnene. Vi har ikke hatt problem med fuge i hjørner hjemme hos oss hvertfall. 

Sier ikke at det ene er bedre enn det andre. Det er bare et alternativ til løsning. 

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, Troll skrev:

Stemmer det? Sponplatene koster 121kr per kvm og skjøtene er i likhet med parkett, syltynne. Poenget var uansett hvis han ønsker å forsterke en vegg med slette plater i stil med resten , uten å måtte ta resten av rommet. Det står i linken at coop anbefaler overmalbar fugemasse i hjørnene. Vi har ikke hatt problem med fuge i hjørner hjemme hos oss hvertfall. 

Sier ikke at det ene er bedre enn det andre. Det er bare et alternativ til løsning. 

De billigste ferdigmalte MDF-platene får du for billigere pris pr. kvm. Tror vi betalte 109,- pr. plate da vi handlet til vaskerommet. (Kampanje) De dekker ideelt ca. 1,4 kvm. Men selvfølgelig er det et spørsmål hvilken "finish" man vil ha. Ønsker man helt glatte flater, er slette mdf-plater et alternativ, men da får du vel uansett en synlig skjøt. Mener også at de er litt dyrere. Jeg er heller ingen proff snekker! ;) Poenget med profilert smartpanel, er at skjøt mellom platene er usynlig. Er veggene rette nok, og snekkeren god nok (samt har proff klyvsag osv...) trenger man kanskje hverken hjørnelister eller fugemasse. MEN der er altså ikke jeg! 😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutes ago, Dansken said:

Sånn ser det ut her..

A0368242-296F-4092-8723-04BA8400E76F.jpeg

Litt mørkt ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, juzzizhow skrev:

Litt mørkt ? :)

Joda, men det er kos det 😊

Det er mulig å få inn mere lys da.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.