Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

1 time siden, Griffin skrev:

Har investert i en god stendersøker, samt måler at de typisk burde være der de gir utslag... ☺️👍🏻

Kunne også bare kledd igjen hele veggen med sponplater rett på gipsen og malt rommet. Kommer ikke til å se forskjell på gips og spon, med unntak av en syltynn skjøt. Går du for ferdigtapetsert plate, slipper du å male rommet. Så lenge der ikke er vinduer og dører som må fores ut så er den enkel løsning. De tåler mye. Under tusenlappen per vegg, må bare tilpasse listene og kjøre akryl der veggene møtes. 

https://coop.no/obsbygg/tips--rad/bygningsplater/puss-opp-pa-1-2-3-med-veggplater/

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Troll skrev:

Kunne også bare kledd igjen hele veggen med sponplater rett på gipsen og malt rommet. Kommer ikke til å se forskjell på gips og spon, med unntak av en syltynn skjøt. Går du for ferdigtapetsert plate, slipper du å male rommet. Så lenge der ikke er vinduer og dører som må fores ut så er den enkel løsning. De tåler mye. Under tusenlappen per vegg, må bare tilpasse listene og kjøre akryl der veggene møtes. 

https://coop.no/obsbygg/tips--rad/bygningsplater/puss-opp-pa-1-2-3-med-veggplater/

Også en mulighet, men faktisk både billigere og mindre jobb med billige ferdigmalte MDF. Du slipper skjøt og lim, men må selvfølgelig ha krampepistol og kramper. Alt etter hvor rett veggene er, ender man vel som regel opp med hjørnelister uansett. Akryl i hjørner er no go... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Audun skrev:

Også en mulighet, men faktisk både billigere og mindre jobb med billige ferdigmalte MDF. Du slipper skjøt og lim, men må selvfølgelig ha krampepistol og kramper. Alt etter hvor rett veggene er, ender man vel som regel opp med hjørnelister uansett. Akryl i hjørner er no go... 😉

Stemmer det? Sponplatene koster 121kr per kvm og skjøtene er i likhet med parkett, syltynne. Poenget var uansett hvis han ønsker å forsterke en vegg med slette plater i stil med resten , uten å måtte ta resten av rommet. Det står i linken at coop anbefaler overmalbar fugemasse i hjørnene. Vi har ikke hatt problem med fuge i hjørner hjemme hos oss hvertfall. 

Sier ikke at det ene er bedre enn det andre. Det er bare et alternativ til løsning. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Troll skrev:

Stemmer det? Sponplatene koster 121kr per kvm og skjøtene er i likhet med parkett, syltynne. Poenget var uansett hvis han ønsker å forsterke en vegg med slette plater i stil med resten , uten å måtte ta resten av rommet. Det står i linken at coop anbefaler overmalbar fugemasse i hjørnene. Vi har ikke hatt problem med fuge i hjørner hjemme hos oss hvertfall. 

Sier ikke at det ene er bedre enn det andre. Det er bare et alternativ til løsning. 

De billigste ferdigmalte MDF-platene får du for billigere pris pr. kvm. Tror vi betalte 109,- pr. plate da vi handlet til vaskerommet. (Kampanje) De dekker ideelt ca. 1,4 kvm. Men selvfølgelig er det et spørsmål hvilken "finish" man vil ha. Ønsker man helt glatte flater, er slette mdf-plater et alternativ, men da får du vel uansett en synlig skjøt. Mener også at de er litt dyrere. Jeg er heller ingen proff snekker! ;) Poenget med profilert smartpanel, er at skjøt mellom platene er usynlig. Er veggene rette nok, og snekkeren god nok (samt har proff klyvsag osv...) trenger man kanskje hverken hjørnelister eller fugemasse. MEN der er altså ikke jeg! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Griffin skrev:

Har tenkt tanken... men blir for mye arbeid nå... blir å smelle opp no fjøler på veggen av eik (samme som bordet) som jeg fester i stendere... så kan jeg henge gitarene i de.

Tåler lite. Skru i en skrue og dra den ut med fingrene etterpå. Må bruke gipsplugger evt. når en henger opp gitarene, men føler meg ikke trygg på det heller.

Rommet er 6.5kvm så akustikken er vel blåst uansett... får bare sette det opp som best jeg kan og kose meg med det ☺️

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/oppussing/slik-velger-du-riktige-gipsplugger/

molly.thumb.jpg.f82b54ac4896e8995422027dd86d7721.jpg
Disse tåler 30 kg
Gipsanker (Mollyplugg)
Monteringstang for Mollyplugg

Mollyplugg instruksjon (47 sek ut i videoen.)
Den tanga jeg linket til er enklere, men drar ut skruen på samme måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheimsfjorden, en SG, en (super?)strat, tre Telecastere, en Blackstar, en Ironheart, et kabinett (egentlig to, men hadde bare ene rigget opp nå) og litt pedaler i og utenfor loop. Naborommet rommer fem andre gitarer (tre akkustiske, en LP og en Stratocaster). 

Screenshot_20200413-152005.png

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Litt oppdatering... går ikke så fort når en har to smårollinger på dag, jobber hjemmekontor på kveld, har begynt å lære litt piano og dette midt opp i flytting... så alt er ikke koplet opp ennå da jeg ikke hadde bestemt meg helt for om jeg skulle sette en Fractal FM3 i racket i stedet for pedalene der, men tror jeg har slått den fra meg... blir nå seende ganske slik ut til å begynne med 😏
 

Er jo noen gitarer på veggen til høyre og bak meg, men rommet er 6.7kvm så vanskelig å få med alt 😏

A98D6EED-2CFB-4163-9182-1FC9F1873257.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 22.28, Audun skrev:

Nå synes jeg trekkspill er fortreffelig til sitt bruk.

Ja, jeg elsker den infernalske trønderrocken som Prudence og står for, og Åge og Terje... hxa hadde disse vært uten trekkspillet, f eks "lørdagskveilln".!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggen på gutterommer per dags dato. Noen gitarer får ikke plass, samt at en ny en er ventet inn i løpet av en ukes tid.

Fra venstre:

Gibson Sgj, Gibson les paul classic, Gibson Flying V 67', Orville les paul custom, Nebelung Riffmeister og en Fender Telecaster

20200602_183624_HDR(1).jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.