Gå til innhold
Carlsenth

Vis frem kosekroken din!

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, juzzizhow skrev:

Jøss ! 😮   Ikke ofte man ser så gamle jumboer ! :)

(Og ... har/hadde ikke du en blond -68 ? J200 ? )

Kjøpt i Norge ?

68'en gikk i delbytte på denne i Sverige. Trodde egentlig ikke jeg kunne finne en bedre akkert men der tok jeg feil, denne er helt innertier. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens kosekrok etter innkjøp av 1972 Fender Deluxe Reverb (øverst til venstre), Blankenship Fat Boy - Tweed Deluxe klone (høyre i bildet) og et Carvin 212 kabinett med Jensen Alnico elementer (nederst til venstre). Gitaren er en 2010 Gibson L-4 CES som nettopp har kommet hjem fra et PLEK-opphold hos Gulden😊

C460BE50-C96C-4B9F-A1BF-D5D79441AF7D.thumb.jpeg.295be9140cf4d611ccaf4e295c639ae2.jpeg

• Liker 4
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutter siden, nikotro skrev:

Dagens kosekrok etter innkjøp av 1972 Fender Deluxe Reverb (øverst til venstre), Blankenship Fat Boy - Tweed Deluxe klone (høyre i bildet) og et Carvin 212 kabinett med Jensen Alnico elementer (nederst til venstre). Gitaren er en 2010 Gibson L-4 CES som nettopp har kommet hjem fra et PLEK-opphold hos Gulden😊

C460BE50-C96C-4B9F-A1BF-D5D79441AF7D.thumb.jpeg.295be9140cf4d611ccaf4e295c639ae2.jpeg

Fett:). Hvordan låter DR’en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes den låter bedre enn de RI-ene jeg har hatt og prøvd. Det skal visstnok være en Blackface-krets i denne, så det er jo bare et pluss, da jeg liker det bedre enn de silverface Custom jeg har testet. Den har en del mindre egenstøy enn RI-ene - også et pluss (+), selvfølgelig. Nylig vært på serviceopphold hos Nærø +. Alt i alt mange positive ting med denne:-) Jeg må jo ikke glemme at den er Point-to-point, altså nok en +.

Når det gjelder Fat Boy˙en, er den en veldig positiv overraskelse. Jeg kjøpte den litt for å evt selge den videre, men synes den låter veldig fint, og mye bedre enn andre kloner jeg har testet. Den må ganske høyt opp før den knekker, og det passer meg bra:-)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, nikotro skrev:

Jeg synes den låter bedre enn de RI-ene jeg har hatt og prøvd. Det skal visstnok være en Blackface-krets i denne, så det er jo bare et pluss, da jeg liker det bedre enn de silverface Custom jeg har testet. Den har en del mindre egenstøy enn RI-ene - også et pluss (+), selvfølgelig. Nylig vært på serviceopphold hos Nærø +. Alt i alt mange positive ting med denne:-) Jeg må jo ikke glemme at den er Point-to-point, altså nok en +.

Når det gjelder Fat Boy˙en, er den en veldig positiv overraskelse. Jeg kjøpte den litt for å evt selge den videre, men synes den låter veldig fint, og mye bedre enn andre kloner jeg har testet. Den må ganske høyt opp før den knekker, og det passer meg bra:-)

Nydelig samling! 

Det var der Fatboy`en havnet ja :) Gi et lite pip hvis den går videre en dag.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, MAa skrev:

Nydelig samling! 

Det var der Fatboy`en havnet ja :) Gi et lite pip hvis den går videre en dag.

Jeg skal gi et lite pip om det blir aktuelt.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, nikotro skrev:

Kul Gibson. Hva er et PLEK-opphold?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Virus skrev:

Kul Gibson. Hva er et PLEK-opphold?

Her er en lenke til Gulden Guitars som har en av to PLEK-maskiner i Skandinavia: http://www.guldenguitars.no/plek/.

Jeg måtte levere fra meg gitaren hos Gulden Guitars og hentet den etter en liten uke, derav uttrykket PLEK-opphold:-)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, nikotro skrev:

Her er en lenke til Gulden Guitars som har en av to PLEK-maskiner i Skandinavia: http://www.guldenguitars.no/plek/.

Jeg måtte levere fra meg gitaren hos Gulden Guitars og hentet den etter en liten uke, derav uttrykket PLEK-opphold:-)

Kult opplegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alldeles for varmt ute for en svett og pigmentfattig Finne som meg ... 
Så da sitter man inne og tester mikrofoner ! 😄

IMG_1446.JPG

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det var passende at den hjemmesnekrede Telen fikk plass på hytta, og da ble det endelig en liten gitarkrok etablert her på fjellet også 🤘🏻

6BA7CE51-3A7E-4531-A63B-026F0A82E362.jpeg

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Omsider" kastet ut to voksne barn og tatt kontroll over et par rom :)
Gitarrom (+ et kontor) omsider ferdig lydisolert og pusset opp!
Med litt modifisert Ikea møblement og et hjemmesnekret pedalbrett deksel, er det til og med så mor klapper i hendene.

IMG_4131.jpg

IMG_4132.jpg

Endret av vim
  • Liker 4
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryddig oppsett det der! Selv liker jeg å ha noe tynt teppe mellom skap og parkett, siden forsterker og treverk vibrerer ekstremt mot gulvet. Da blir sikkert fruen enda mer fornøyd 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent. Gleder meg til jeg kan kaste ut voksne barn (hu minste blir snart ett år). 

Ps: blir du ikke kvitt EVHen? 

• Hehe 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.8.2019 den 10.52, WelhavenT skrev:

Pent. Gleder meg til jeg kan kaste ut voksne barn (hu minste blir snart ett år). 

Ps: blir du ikke kvitt EVHen? 

Snart i mål da :)
Nei, den virker tungsolgt gitt. Litt merkelig - det er jo en kanongitar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.