Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

Like greit først som sist å innse at slaget er tapt når to blir til tre. Hva som en gang var "mitt" rom/hjemmestudio/mekkerom, fungerer nå 99% av tiden som tørkerom. Det står ALLTID et fullt tørkestativ med klær her, og da blir det så trangt at jeg ikke har sjangs til å komme til.

Jeg gleder meg til tiden er inne for å kjøpe seg hus.

(For ordens skyld så mangler det fem gitarer + en ukulele i bildet).

a8728726.jpg?t=1308942363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å senke kabinettet til bakken, sidne det gir bedre lyd enn å få lyden rett i tryne.. =p

Høh? Det er jo vitterlig omvendt? :P På øving har jeg alltid kabinettet på en stol, sånn at jeg kan høre meg selv uten å skru mids og diskant på fullt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som Aphelion sier, fordi lyden fra en amp er svært retningsbestemt. Du sitter og spiller for knæra dine når den står loddrett plantet fast i gulvet. Men man mister litt av bassresponsen ved å løfte ampen opp fra bakken, derfor skal man ha seg en slik en :

191823.jpg

;)

Da har ampen bakkekontakt samtidig som den sender lyden til øra dine fremfor beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha amp på stol også på øvinger der jeg står og spiller.

Men når jeg sitter, så syns jeg det er greit å ikke få all lyden rett i tryne.. Blir så jævla skarpe mids! Og høyt, siden jeg allerede krønker den greit på soverommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det når jeg spiller jazz, da jeg stort sett bruker delay/romklang + en svak RAT-mod i blandt.

Kjører de to ampene du ser i stereo med stereoeffekter, stor lyd :)

Ellers bruker jeg analoge pedaler når jeg drar fram telecasteren. Får ikke fete vrenglyder ut av m13-brettet, så når jeg tar på meg bluesbuksene så må jeg finne fram pedaltrainbrettet i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.