Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

Rigga meg til med det mest nødvendige på ene gjesterommet frem til jeg blir ferdig med rommet i kjelleren. PC med Cubase ++, billig midi/usb keyboard, lite rack med noen klanger, kompressor, hodetelefonamp og tuner. Dynacord tape-echo på bordet ved siden av racket. Beyerdynamic DT 880pro headset til monitoring/miksing (og et billig Pioneer headset til innspilling hvis gitaristen er innom eller noe :) )

t_DSC00248-1024.jpg

Et par av børsene, en Fender Deluxe Jbass 5str, oppgradert med East preamp og Aguilar pickups, og en Squier Vintage Modified strat:

t_DSC00246-1024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min litt kaotiske kosekrok i dag, mens jeg forsøkte å bli fortrolig med diverse gratis DAW-software (får liksom ikke Kristal til å bli venn med meg. Endte nok en gang på light-versjonen av Energy XT, som dessverre har en del begrensninger, men som jeg ihvertfall får til å bruke).

t_sarges_adhoc_rotestudio.jpg

Synes det er så mange som poster bilder av veldig ryddige kosekroker. Dette er skikkelig actionfoto. ;) Resultatet av dagen ble for øvrig en veldig rufsete, eksperimentell versjon av "Hanen stend på stabburshella" (lagt ut på soundclick) og som vanlig ble det litt "opptakerskrekk" som tuller til rytme og fokus). Men jeg synes ihvertfall jeg lærer bittelitt hele tiden.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så da riktig så trivelig ut der Sarge. Ser ut som du har gjort litt innsats i å få det lydtett også. :)

Takk for det. Ja, bortsett fra at det ikke har synlige vinduer så er rommet ganske hyggelig.

Nei, det er ikke lydtett, men det er gjort mye for akustikken. Rommet er bygget som en ren hjemmekino (derfor ikke lys fra vinduer), men det fungerer greit som enmanns øvingslokale også. Det er ihvertfall ikke mye plagsom etterklang i dette rommet. Alle vegger er dekket med berammede Rockwool akustikkplater som er kledd med scenemolton.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.