Carlsenth

Vis frem kosekroken din!

Anbefalte innlegg

Ser mange tråder der folk viser frem pedalene sine og gitarene sine, men synes det hadde vert kult å få sett alt i helhet, og ikke bare et bilde av en Les Paul i en vissen hage.

Alle har vell en liten "jammekrok" hjemme, der man kan øve på teknikk, eller jamme til noen plater?

Enten du har en egen stue fylt opp med amper og PA, eller om du kun har en laptop med Guitar Rig: Last opp!

Her er i alle fall min!

Skjult innhold - vennligst logg inn

Har da ikke så mange pedaler lenger, de blei nemlig byttet ut med et Line 6 X3 live brett. Nå nylig kjøpte jeg Big Muff pedalen, for å få trøkket litt opp. Forsterkeren er en Ashdown FA stack, med en Skjult innhold - vennligst logg inn, og et Skjult innhold - vennligst logg inn. Jeg går aldri etter en perfekt eller rein lyd, så opsettet her passer meg helt perfekt. Ashdown produserer egentlig bassforsterkere, så Fallen Angel stacken trøkker noe jævli!

Straten er en 1999 mexikaner som har fått litt mye juling gjennom årene. De fleste delene er byttet ut, så det er vell bare kropp og hals som er originalt på gitaren. Den andre fjøla har jeg holdt original, dette er en Jaguar Classic Player. (Fender fanboy)

Har 2 røde Argon 3veis høytalere drevet av en NAD T744 forsterker, og 2 hjemmesnekra 3 veisere fra mange år tilbake, drevet av en A-420 Yamaha forsterker. Begge settene spiller samtidig, og går utrolig godt sammen!

Merker at jeg trenger å bytte ut veggpynten, ACDC og Ramones er ikke akkurat det som står i rampelyset.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterferiekosekrok. Sinnsykt fint på fjellet nå:)

• Liker 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min beskjedne man cave for å klimpre på 4- og 6-strengere i hjemlige omgivelser. Monitorer for når jeg kan lage lyd, headsett for familiemodus 😉

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://i.imgur.com/xVa1DFl.jpg&key=76afe1ad903f52b02e41327f53e4cddeaa2856a842bf9d5392a4516a80ea6006" />

Endret av Naigewron
  • Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor har du rammet inn et bilde av noen sitt vindu? 

Edit.. Jeg ser nå at det er et speilbilde... 

Endret av CaptainSexy
  • Liker 1
  • Takker 1
  • Hehe 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutes ago, CaptainSexy said:

Hvorfor har du rammet inn et bilde av noen sitt vindu? 

Edit.. Jeg ser nå at det er et speilbilde... 

Jepp, det er et av podens kunstverk fra barnehagen, skjult av en refleksjon av naboens vindu 😂

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rykende ferskt bilde av min kosekrok, nå med nye høyttalere (Yamaha HS8, som for øvrig var enda større enn jeg trodde) ;) 

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
48 minutter siden, tg1 skrev:

Rykende ferskt bilde av min kosekrok, nå med nye høyttalere (Yamaha HS8, som for øvrig var enda større enn jeg trodde) ;) 

Tilbakemelding på HS8 da? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Slashaxl skrev:

Tilbakemelding på HS8 da? :D

Jeg er veldig dårlig med lydbeskrivende adjektiver 😂 ..og jeg har lite erfaring med monitorer fra før,men de låter veldig mye luftigere og med større romfølelse enn de gamle hifi-høyttalerne jeg brukte (Paradigm Atom). Bassresponsen er det heller ingenting å si på. De står for nærme side- og bakvegg, men jeg har ikke mer plass til rådighet 😂

Har ikke brukt dem mer enn en times tid ennå, men så langt er jeg storfornøyd 😁

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker gjerne å høre hvordan slike monitorer låter på lavt volum (leilighet/rekkehusvennlig). Kjøpte meg noen monitorer for et par år siden, de låt desverre veldig boksene og innestengt - mistenker at det er pga størrelsen. (Mackie CR3). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Troll skrev:

Ønsker gjerne å høre hvordan slike monitorer låter på lavt volum (leilighet/rekkehusvennlig). Kjøpte meg noen monitorer for et par år siden, de låt desverre veldig boksene og innestengt - mistenker at det er pga størrelsen. (Mackie CR3). 

Fornøyd med de jeg har i mindre rom hvertfall. De er dog mindre enn HS8. Neumann KH-120 har jeg. Låter veldig fint. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Troll skrev:

Jeg har Mackie CR4. Låter bra, men trenger en sub de også for å få noe trøkk i nedre register.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 hours ago, Troll said:

De låter bedre enn headsett (eller ingenting), men selvsagt ikke i nærheten av et skikkelig kabinett med litt volum bak seg. Og så er det selvsagt som med alt annet: Du får som oftest det du betaler for (uten at jeg skal påberope meg mye erfaring med dyre monitorer).

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer seg... hyllene skal males og jeg glemte selvsagt kabel fra line-out på OX’n, men begynner å bli fornøyd med nykroken ☺️

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
58 minutes ago, Griffin said:

Kommer seg... hyllene skal males og jeg glemte selvsagt kabel fra line-out på OX’n, men begynner å bli fornøyd med nykroken Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/263a.png&key=56c06c15c50df1890443fe808e3d7b85c594c3e028687b9b9f2a64f10f1c50b4" width="20" alt="263a.png" data-imageproxy-source="//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/263a.png" />

Pappastudio, komplett med babycall 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutes ago, Griffin said:

Korrekt... Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f601.png&key=3a542975edb205256fc361bc3f0fb9b45f187ec8505a3a2a92c54a57aa26f0c2" width="20" alt="1f601.png" data-imageproxy-source="//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f601.png" /> 

image.png.c42f412357d276e87c72a172822fce55.png

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker brodern benyttet seg av hjemmelaget babycall i sin tid. Satt en stormembran på stativ inne på rommet til ungen, og lang XLR til der han satt, skrudd ganske høyt i miksen.
En enklere løsning er vel kanskje babycall med line-out?

• Liker 1
  • Hehe 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3.7.2018 den 6.13, Griffin skrev:

Kommer seg... hyllene skal males og jeg glemte selvsagt kabel fra line-out på OX’n, men begynner å bli fornøyd med nykroken Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/263a.png&key=56c06c15c50df1890443fe808e3d7b85c594c3e028687b9b9f2a64f10f1c50b4" width="20" alt="263a.png" data-imageproxy-source="//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/263a.png" />

Ryddig og pent! (Enn så lenge? 😉) Hadde kommet til å irritere meg grønn over høydeforskjell på studiomonitorene, jeg da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Audun skrev:

Ryddig og pent! (Enn så lenge? Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f609.png&key=a4a83c1415fe4bf08ae6c8e0e28db506e052b287d75a3400a3285919556f6684" width="20" alt="1f609.png" data-imageproxy-source="//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f609.png" />) Hadde kommet til å irritere meg grønn over høydeforskjell på studiomonitorene, jeg da. :)

Allerede ett rothål... lydkortet tok kveld då jeg måtte sette Helix’n i ett hjørne og dra ut kabler og prøvde feilsøke litt på lydkortet (fint blått lys og poff)... og har en tanke på at venstre monitor må opp en tur etterhvert. Vet bare ikke hvordan det skal gjøres på en estetisk og enkel måte ennå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Griffin skrev:

Allerede ett rothål... lydkortet tok kveld då jeg måtte sette Helix’n i ett hjørne og dra ut kabler og prøvde feilsøke litt på lydkortet (fint blått lys og poff)... og har en tanke på at venstre monitor må opp en tur etterhvert. Vet bare ikke hvordan det skal gjøres på en estetisk og enkel måte ennå...

😂

Jeg ville satt begge monitorene på hylla over skjermene og vippet dem opp i bakkant slik at de peker rett i fleisen din. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.7.2018 den 19.39, Audun skrev:

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f602.png&key=4952cc270283880755d611298592d04623183e8d33b1be3548453d0c5515c7fd" width="20" alt="1f602.png" data-imageproxy-source="//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f602.png" />

Jeg ville satt begge monitorene på hylla over skjermene og vippet dem opp i bakkant slik at de peker rett i fleisen din. :)

Blir nok bygd opp etterhvert... det låter ikke så... hmm... skjevt som det ser ut sjø 😁

Det er kun en sånn OCD greie... ☝🏻

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Her er mitt koserom, litt beskjedent utstyr kanskje men er da godt fornøyd både med rommet og gitarene. Ny forsterker er på vei...

Gitarene er en 2016 US standard stratocaster, en gibson les paul studio fra ca 1996 og en gibson explorer fra 2001.

Deler ett bilde fra selve rommet også, er egentlig hjemmekino/lytterom dette.

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i64.tinypic.com/2i1e346.jpg&key=f7bb408e3b29c619d05df75169260f61df626e435992eb8e3b7ac199895b4dfa" class="ipsImage" alt="2i1e346.jpg" data-imageproxy-source="http://i64.tinypic.com/2i1e346.jpg" />

Endret av Anton
  • Liker 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive