Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Dream Theater trommis


FatCat

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men han bruker dobbeltpedal. Nå var dette mest ment som en spøk, men tror det er litt alvor at man aldri kommer til å se trommesett med en basstromme med DT. Man må jo ha tre, minst.

Tjaa, Vinnie får det da til å se svulstig ut med bare én og han ;)

3834836708_0fc0ca864e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet lite begeistret for Dream Theater, men veldig glad i musikkdokumentarer så da tenkte jeg at jeg skulle gi det en sjanse. Likte begge episodene, men har ingen favoritter av de som har vært på audition til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Scenes from a Memory, men har ellers ikke veldig mye til overs for DT. Blir for kjedelig i lengden, synes jeg. Synes dog dette var en artig vri når man skal ha seg ny trommis, og jeg syntes det var kult å se litt trommiser jeg aldri før har hørt om prøve seg. Jeg synes kanskje Mike Mangini blei litt for lik Portnoy, men selvsagt teknisk dyktig og et trygt valg. Marco Minneman var utrolig gøy å se på, for han viste en spilleglede man sjelden ser maken til.

Personlig synes jeg kanskje Thomas Lang var mest spennende sammen med Virgil Donati, og tror de kunne gitt et sårt trengt friskt pust til bandets sound, men det virker jo som gutta i Dream Theater allerede har bestemt seg for Mangini..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt, har de allerede spilt inn ny plate med den nye trommisen. Er det ikke da bare å sjekke schedulen til de aktuelle og se hvem som har store hull over vintern?

EDIT: Mike Mangini har av en eller annen grunn ikke gjort noe siden senhøsten i fjor. Hmmm. Men nå skriver han at web-fyren hans har blitt sjuk, så ja, hvem vet. Alle de andre (ikke sjekka de to i den siste episoden) har gjort endel både i 2010 og så langt i år, men ikke så mye at de ikke kunne sneket seg unna noen måneder.

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Scenes from a Memory, men har ellers ikke veldig mye til overs for DT. Blir for kjedelig i lengden, synes jeg. Synes dog dette var en artig vri når man skal ha seg ny trommis, og jeg syntes det var kult å se litt trommiser jeg aldri før har hørt om prøve seg. Jeg synes kanskje Mike Mangini blei litt for lik Portnoy, men selvsagt teknisk dyktig og et trygt valg. Marco Minneman var utrolig gøy å se på, for han viste en spilleglede man sjelden ser maken til

Jeg er i og for seg enig, jeg synes mye av Dream Theater blir veldig kjedelig å høre på (med noen unntak). Jeg liker dem veldig godt, men jeg er sjelden i et humør som passer med musikken deres (jeg hører på musikk som passer til humøret mitt, ikke omvendt, så da blir det sånn).

Har sett dokumentarene, og jeg er enig i hva gutta i DT sier om Mangini og Marco. Deres respektive stiler og glød passet utrolig godt i bandet. Donati er jo vanligvis en sjuk trommis, men fikk det ikke heeelt til å stemme med sounden. Østerrikeren var utrolig dyktig han og (Thomas Lang ... ?), men passet ikke med det jeg er vant til å høre fra DT, hvertfall.

Skulle jeg måttet velge neste trommisen til DT ville jeg nok ha valgt Marco. Mike Mangini var jo utrolig dyktig, og passet godt, men jeg fikk litt samme inntrykk av han som jeg gjør av resten av bandet; Teknisk perfekt, men litt for mye sådan. Marco hadde en "feel" som var helt sjuk. Skjønt, jeg tror egentlig ikke de kan ta feil med noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dokumentarene, og jeg er enig i hva gutta i DT sier om Mangini og Marco. Deres respektive stiler og glød passet utrolig godt i bandet. Donati er jo vanligvis en sjuk trommis, men fikk det ikke heeelt til å stemme med sounden. Østerrikeren var utrolig dyktig han og (Thomas Lang ... ?), men passet ikke med det jeg er vant til å høre fra DT, hvertfall.

Det er vel også hele poenget mitt. Hverken Donati eller Lang har en spillestil som passer direkte inn i det soundet DT alltid har hatt, men de kunne bidratt til å gi bandet et litt annet sound, som må til for at det skal bli et snev av spennende igjen. Ingen av de to passet perfekt rett inn, men hadde de fått sjansen og jobbet sammen en stund så tror jeg hele bandet kunne fått et, til en viss grad, nytt sound, og det kunne vært kult.

Men ja. Minneman tror jeg kanskje ville vært det beste valget, Mangini det tryggeste valget, mens Lang eller Donati ville vært det mest spennende valget. Spent på de to siste, siden DT visstnok skal bli "blown away"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.