Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson ES339 vs. Les Paul


Hallstein

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny gitar til høsten, og jeg skal ha en Gibson.

Saken er den at jeg har nå snublet over en masse annonser nylig, som selger CUSTOM SHOP ES339 gitarer tl 13-15k... Når jeg tenker Gibson Custom, tenker jeg automatisk top notch kvalitet.

Spørsmålet er det at hva er det som gjør at en Gibson ES-339 Custom koster så lite i forhold til custom shop SG og Les Pauls?

Er ikke ES-gitarene fra custom shop av like god kvalitet som Les Paul og SG Gitarene fra samme fabrikk?..

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik en som jeg solgte fordi jeg absolutt skulle ha LP.

Angrer den dag i dag. Var en av de beste gitarene jeg har hatt, og om jeg husker rett så var den plettfri.

Den jeg hadde var den typen med 30/60 hals så var forholdsvis tynn ift andre ES gitarer jeg har hatt og prøvd.

God lyd og behagelig lett å spille med.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at gitarer plutselig er "mystisk" billige skyldes ofte at det er kjørt kampanje på dem fra gibson selv, eller fra importøren. de er billige inn i butikk, får lav pris og igjen en lav bruktverdi. pris sier ikke nødvendigvis noe om kvalitet uten at jeg skal være for skråsikker i dette tilfellet.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at gitarer plutselig er "mystisk" billige skyldes ofte at det er kjørt kampanje på dem fra gibson selv, eller fra importøren. de er billige inn i butikk, får lav pris og igjen en lav bruktverdi. pris sier ikke nødvendigvis noe om kvalitet uten at jeg skal være for skråsikker i dette tilfellet.

gtrzn

Det blir vel omtrent det samme som når det var "kampanje" på R7 og R8 Les Pauls. De kostet jo en periode en 5-6000,- mindre enn "normal" pris uten at det på noe slags vis kan sies at de som var billigere, var av dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en es-339 fra 2008 som jeg er kjempefornøyd med. Knall lyd og god spillbarhet. Litt mindre enn es-335 noe som ikke skader og her får du mye gitar for pengene. Selv betalte jeg 13 500 kr fra vintagitar.no

mvh johs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.