Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig røramp med god clean


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter ny gitarforsterker.

Jeg spiller mye forskjellig, men sjelden ting som er veldig tungt. Det tyngste jeg trolig finner på å spille er nok Muse eller AC/DC. Til vanlig spiller jeg mye ala. John Mayer eller David Gilmour.

Jeg trenger en forsterker som har god clean lyd, og god crunch. Fint hvis den også har brukbar vreng selvsagt, men den trenger ikke å mestre veldig high-gain.

Jeg ser helst for meg en forsterkertopp, men kan også vurdere en kombo. Jeg ønsker at forsterkeren skal være +/- 50W.

Pris: 5-6k (Alt ettersom hvor mye jeg får for gitaren min).

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært bosatt i nærheten så skulle jeg heller vurdert det. :P

Har sett litt på andre spennende ting i det siste. Hughes and Kettner Statseman, Egnater Tweaker, Peavey Classic, Bugera V22. Problemet er bare at forsterkerutvalget hos musikk-butikkene i Bergen er ikke noe å skryte videre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en del utvalg hvis du besøker både MM og 4sound/hagstrøm.. Sistnevnte pleier no å ha mye fint inne til tider!

Nuvel!

Synes det er mye flott Mesa, Engl og Marshall. Ting som er helt utenfor min prisklasse. Men joda, de har jo noe interessant. F.eks Vox Night Train, Epiphone Valve, Fender Blues Junior/Deluxe, utover det så synes jeg det er rimelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en forsterker som har god clean lyd, og god crunch. Fint hvis den også har brukbar vreng selvsagt, men den trenger ikke å mestre veldig high-gain.

Jeg ser helst for meg en forsterkertopp, men kan også vurdere en kombo. Jeg ønsker at forsterkeren skal være +/- 50W.

Pris: 5-6k (Alt ettersom hvor mye jeg får for gitaren min).

God clean er et relativt begrep. Hvis jeg var deg ville jeg gått til ei sjappe som har f.eks. Mesa, og så sammeligne andre direkte med den. Noen hevder man kan få god clean i en Marshall eller i en liten Fender, men hvis du setter disse ved siden av en Mesa, så er det ikke sikkert du er enig i det. Har vært innom den samme fella sjøl, så derfor anbefaler jeg en side-by-side shootout. :D

Forøvrig er dette med watt rimelig uinteressant, har jeg funnet ut. Spiller på en Hughes & Kettner Puretone, den er på 25 w, med innebygget attenuator, og den skremmer vannet av de fleste på 12,5 watt... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt-styrken er ikke så farlig, det er jeg enig i.

Jeg har hørt diverse forsterkere etterhvert og det jeg anser for å være god clean er Mesa (Studio-pre) Fender (Twin Reverb). Marshall (JCM2000) synes jeg låter rimelig rævva clean. Men, ja jeg får vel bare ta runden i byen å teste ut det som finnes her i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.