Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spotify vs. WImp


Alexander96

Anbefalte innlegg

Ser egentlig ikke problemet i at band som The Beatles, Zeppelin og Pink Floyd ikke er i sortimentet. Dette er tros alt obligatorisk musikkpensum som enhver husstand bør ha faktiske cd/lp'er av hjemme i cd/lp-hylla uansett.

Bruker Spotify, har brukt det siden før Wimp egentlig var ansett som et alternativ og har ikke hatt noe interesse av å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har testet begge, og opplevde at Wimp hadde et større utvalg, men at lydkvaliteten ikke var bra nok på alt. Synes også at programvaren er litt kjip siden det går litt tregt. På telefonen holdt det ikke mål i det hele tatt, da lydkvaliteten var latterlig. Tøft med redaksjonelt utvalg av spillelister, og at artister også lager spillelister.

Spotify er det jeg bruker nå for tiden, på MacBook og telefon, og jeg er så langt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bruker Spotify Premium selv, og liker godt det enkle 'no bullshit' grensesnittet. Prøvde Wimp med en gang det kom, syntes det var tregt, bloated, og at alt gikk litt tungt. (Hjelper ikke at utviklerene ikke kan lage skikkelige programmer, men bruker Adobe Air). Følte at jeg måtte sitte å vente på og bla meg gjennom omtaler, albumlister, og annet, for å finne det jeg var ute etter. Men det er lenge siden jeg har prøvd nå, har dette bedret seg noe?

Ut over det så er jo Spotify Social det mest geniale siden brødskiver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kjøp CD'er, mye mer koslig, liker du ikke det du kjøp, gi det til noen du trur verdsette det, bedre lyd fra CD uansett, Forskjell mellom å lytte å høre, jeg lytter, sinnsyk opplevelse verd prisen å kjøpe, enn å sitte der å høre på noe ned lasta dritt, jeg høre iallefall forskjellen, goder er verdt å kjøpe, jeg kan sei det 1000 ganger, og en SVÆR cd samling er bare en awesome bonus, enn en kjedelig liste, trykk og trykk, gjennlever gjerne 90 tallet og 80 tallet, med cd'er, LP og kassetter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både Spotify Premium og Wimp siden de kom.

Utvalg: Større utvalg av "ukjente" artister og album på Spotify. Wimp er bedre på norske og store artister.

Søk: Bedre umiddelbart spillelisteutvalg og anbefalinger på Wimp, og mer relevant søk. Spotify har "Similar artists", noe som gjør at man kan klikke seg inn på musikk man ikke har hørt i samme sjanger.

Lyd: Virker veldig likt i begynnelsen, men man blir sliten i øra av å høre lenge på Spotify. Samme kbps, men tydeligvis en bedre kompressor på Wimp.

Synes begge har sine fordeler, men ville nok beholdt Wimp om jeg måtte velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt for spotify premium omtrent siden det ble tilgjengelig og har vært fornøyd, inntil den siste tiden. Flere artister blir slaktet og fjernet fra biblioteket rett foran øynene på meg og de har dratt de "teaserne" sine litt for langt til at det er moro lenger. Å legge ut et etterlengtet album i bare noen dager for å erte kundene sine for så å fjerne det, aksepterer ikke jeg. Skulle tro de hadde samarbeid med iTunes og at det er meningen vi skal løpe dit og kjøpe det etter å ha fått en demo på spotify. Nei, takk. Av artister de regelrett har fjernet den siste tiden kan jeg nevne In Flames (!) og Animals as Leaders. IF har liggende igjen to album. Før var alle der. Jeg mistenker at dette har med USA-lanseringen å gjøre. Jeg trodde inntektene fra kunder i USA skulle øke utvalget, men ikke for nordmenn tydeligvis.

Så nå konverterer jeg sakte men sikkert til Wimp. Det "redaksjonelle innholdet", som de kaller det, liker jeg overraskende godt. Sjangersider, anbefalinger, populære spillelister osv osv. Mobil-appen for android fungerer på akkurat samme måte som Spotify sin. Jeg klarer ikke høre forskjell på lydkvaliteten. Jeg har ingen dedikert DA-konverter, som hifi-folket skriker at jeg må ha, men jeg har lydkortet koblet rett i min NAD forsterker ut til Klipsch høyttalere, evt Beyer DT770 headsettet. Begge programmene tilfredsstiller meg.

Det jeg definitivt vil savne fra Spotify er responsen. Grensesnittet er minimalistisk og enkelt og ting skjer øyeblikkelig når du klikker på noe. Lasting og bufring av sanger skjer mye raskere i Spotify. Grensesnittet til Wimp er horribelt tregt og luggete. Jeg sitter på en greit kraftig stasjonær PC og irriterer meg over at ting ikke skjer øyeblikkelig, slik jeg er bortskjemt til fra svenskene. "Available Offline" i Wimp ser ut til å bare være tilgjengelig på mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.