Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spotify vs. WImp


Alexander96

Anbefalte innlegg

Tester er jo som regel full av bullshit

hvem lager en test der de rater bass, mellomtone og diskant for seg selv liksom?

Det koker i hvert fall uansett ned til at resultatene av slike tester vil være subjektive, så hva det konkluderes med spiller egentlig liten rolle. Begge tjenerne har både fordeler og ulemper i forhold til hverandre, så da blir spørsmålet hva man legger mest vekt på.

For å ta med det også, er Wimp norsk og spotify svensk. Det blir sagt at Wimp har bedre utvalg på norsk musikk noe som er naturlig å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er det utelukkende Spotify det går i. Hva som mangler av musikk spiller ingen rolle, da jeg kjøper det meste jeg liker uansett. Dette er mer et supplement og noe for enkelhets skyld for min del. Liker Spotify best både pga utseende/oversikt og brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Spotify. Hovedsaklig fordi det kom først, så det er det jeg er vandt til. Prøvde Wimp i en måned, men det interfacet gikk så enormt tregt at jeg ga opp. Det har sikkert blitt bedre, men jeg er fornøyd med Spotify. Også et pluss at "alle" har det, så det å dele musikk er veldig lett.

Hører også på mye litt mer ukjent musikk i kategorien irsk og keltisk folkemusikk, og der opplevde jeg bedre utvalg hos Spotify. Er generelt veldig fornøyd med det, og ser ikke helt hva Wimp skulle kunne gitt meg i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Wimp og Spotify Premium opp mot hverandre en god stund, og har nå avsluttet Spotify abonementet.

Wimp har bedre søk

Wimp har mer norsk

Wimp har generelt mer av det gode

Wimp har færre irrelevante søk (karaoke o.l.)

Wimp har et langt mer behagelig interface

Det eneste Spotify vinner på i min bok er den mer utbredte spillelistedelingen. Men alle har jo best musikksmak selv, så det har egentlig fint lite å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten også lest at Spotify ikke lenger vil være gratis etter 1.mai.

Såvidt jeg har forstått så vil det fortsatt være mulig å bruke det gratis, men det vil være begrenset til å høre samme sang gratis inntil 5 ganger, samt at man er begrenset til maksimalt 10 timer musikk per måned.

Står mer om det i Spotify-bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått så vil det fortsatt være mulig å bruke det gratis, men det vil være begrenset til å høre samme sang gratis inntil 5 ganger, samt at man er begrenset til maksimalt 10 timer musikk per måned.

Står mer om det i Spotify-bloggen.

Var det ikke noe med at utvalget blir begrenset også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke registrert meg på Wimp da.. får ingen sms når jeg skal motta passord på mobil.. kjipt.

I går så satt jeg og en kompis hos han og nørda, jeg har vanlig spotify free, han har premium.

Jeg ba ham koble seg på annlegget og sette på for eksempel Jaga Jazzist - one-armed bandit, og vi opplevde att mange låter jeg får hørt på, er "unavaiable" for han, sjøl om han har premium.. Skjer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen av programmene er spesielt kompliserte greier, så det det går på er vell pris og utvalg. For meg passer Spotify best, siden de har masse av de nesten ukjente artistene, som jeg liker veldig godt. De mangler dåg mange av de store artistene, men de kan man legge inn i Spotify spillelister selv, så jeg ser ikke noe problem i det. Det er en grense på hvor god lyd et menneskeøre kan oppfatte, og for meg er Spotify sin 320 kbps mer en god nok. Jeg liker også Facebook funksjonen veldig godt.

Har ikke testet Wimp, men ville dele min mening om Spotify med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.