Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spotify vs. WImp


Alexander96

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil tro de fleste bare bruker et av programmene, så det er litt vanskelig å sette de opp mot hverandre, men her er det jeg liker med WiMP:

-Bra redaksjonelt innhold. Kommer stadig vekk nye spillelister og det er også veldig ofte spillelister der som er satt opp av kjente musikere.

-En del "eksklusive" ting der, som at man kan høre på en del plater noen dager før release, eller bonusspor som bare kan høres på WiMP.

-Omtale av artister (som er hentet fra last.fm) når man går inn på de. Slik er det kanskje på Spotify også?

-Etter min mening et fint og oversiktlig utseende på programmet.

-Fokus på norsk musikk (selv om det ikke er så veldig viktig for min del)

Vet at folk klager på at en del store artister mangler, men det er jo tross alt ikke WiMP (eller Spotify) sin feil, men artistene selv som nekter å være med på streaming-tjenester.

Endret av Rødvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører utelukkende Spotify - aller mest på grunn av de gode mulighetene for deling av musikk. Og fordi de har (enn så lenge) en gratisversjon, så kan jeg sende lyttelekser til gitarelevene mine over Facebook. Skulle gjerne hatt bedre utvalg av norske artister, men de artistene jeg savner kjøper jeg rett og slett plata til, så jeg har ikke hatt noen grunn til å ville bytte ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify er best. Wimp mangler (fortsatt) irriterende mye musikk pluss at det er utrolig dårlige delingsmuligheter for musikk der. "Alle" har Spotify mens "ingen" har wimp.

Og ja, wimp har bedre lydkvalitet enn gratis-versjonen av Spotify, men jeg hadde gått for Spotify Premium hvis jeg skulle betalt for en av dem. Pappa får wimp gratis, så det er den eneste grunnen til at jeg bruker det.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wimp Har bedre lydkvalitet. Penere og mer oversiktlig layout og dermed bedre brukervennlighet. Det holder lenge for meg. Når det er sagt, har jeg og bruker begge tjenerne, men mest Wimp.

Som nevnt over meg, har ikke Wimp bedre lydkvalitet enn betalt Spotify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify er best. Wimp mangler (fortsatt) irriterende mye musikk pluss at det er utrolig dårlige delingsmuligheter for musikk der. "Alle" har Spotify mens "ingen" har wimp.

Og ja, wimp har bedre lydkvalitet enn gratis-versjonen av Spotify, men jeg hadde gått for Spotify Premium hvis jeg skulle betalt for en av dem. Pappa får wimp gratis, så det er den eneste grunnen til at jeg bruker det.

Wimp på høyeste oppløsning vil, etter de flestes mening ha bedre lydkvalitet enn Spotify Premium også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man bedre kvalitet hvis man oppgraderer til premium?

Vurderre veldig sterkt å gjøre det nå. for Spotify irritrer med noe helt sykt..

Slår seg på sånn plutselig, sangene blir av og til spilt av halvveis og det dukker 2-3 reklamer etterhverandre heele tiden.

Husker når jeg fikk det for ett år siden, så var det nesten perfekt og lite reklame.. Men det har eskalert noe helt sinnsykt nå i det siste.

På en måte er det også verdt å betale pengene sidne man kan ha det på mobilen oog man hører på musikken lovlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, premium bruker vel 320 kbps mot 160 på gratisversjonen? Nå skal d jo likevel sies at på en pc med pc-høyttalere vil man jo ikke høre særlig forskjell på det. Ikke mellom Spotify og Wimp heller. De driver også å forbedrer lydkvaliteten hele tida. Leste et sted at Wimp nå jobber med å innføre lossless format etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere tester som konkluderer med at Wimp oppleves å ha bedre lydkvalitet. Jeg opplever også dette selv. Når det er sagt er det minimale forskjeller man sikkert ikke vil legge merke til på avspillingutstyr som oftest brukes til lytting med Spotify eller Wimp. (Type laptop, stasjonær pc med billige pc- høyttalere osv.) Nå jobbes det jo som nevnt i begge leire med å forbedre lydkvaliteten hele tida, så i bunn og grunn er egentlig ikke lydkvaliteten noe argument for eller mot noen av tjenerne da den er mer enn bra nok i de aller fleste tilfeller og sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.