Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blokkere/låse Fender tremolo


o2903

Anbefalte innlegg

Halloen!

Trenger litt hjelp av noen hjelpsomme kjekkaser her :rolleyes:

Har seg sånn at jeg nettop kjøpte en Fender standard strat, men har lite behov for å bruke tremoloen. Trenger tips/guide til hvordan jeg kan "blokkere" eller låse tremoloen, slik at den blir stødig som stein, og holder stemminga til jeg får grått hår! (Det er noe den ikke gjør nå <_< )Har hørt om dette med stramming, eller å putte en trekloss inni der og trenger tips, helst av egne erfaringer!

Skal ikke ha noe:" Kjøp en gitar med fast stol" :)

Er en vanlig vintage tremolo som ser slik ut

På forhånd takk! :D

Bare ignorer pilen

post-7145-0-47887700-1303410300_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil ikke kunne skade gitaren på noen måte?

Antar jeg skal slakke strengene før det her? :lol:

Skader ikke gitaren i det hele tatt. kan jo kanskje være greit å slakke opp litt, men det er ikke mye som trengs tror jeg. er som regel ikke så mye det står om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så må man bare innse at man må stemme gitaren en gang i blandt når man spiller gitar, for det andre så går dette helt utmerket med flytende bru. Friksjon er din fiende nummer én, både på tremoloen og på oversadelen og til stemmeskruene. Sørg for at alt dette er smooth, samt at strengene er ferdig strekt om de er relativt nye, så skal gitaren holde stemminga like bra som noen annen gitar med fast bru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.