Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal lære meg å spille gitar men mangler gitaren! :D


Steven

Anbefalte innlegg

Har tenkt å lære meg å spille gitar i flere år nå, men jeg har bare ikke fått tid og det har alltid vært noe som har dukket opp. Men nå skal jeg sette i gang å lære å spille. Men jeg mangler gitaren, jeg hadde tenkt en kassegitar som skal være sort, helst i 1000-2000kr klassen.

Behøver vel ikke noe kjempedyr gitar for å lære seg å spille?

Hva er den beste måten å lære seg å spille på, er det noe lær å spille gitar bøker som er å anbefale? Eller skal jeg bruke nettet og evt printe ut?? Trenger jeg plekter?

Jeg vil kjøpe gitaren i butikk i oslo området, og er de hyggelige så kan de sikkert stemme gitaren for meg.

Jeg så på kjøp gitar posten men skjønte ikke så altfor mye av den. Så all hjelp hadde vært kjempeflott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger absolutt ikke noen dyr gitar i begynnelsen.. jeg spilte et par år på en nylonstrengegitar til 800 ellerno.. uten plekter også forresten..:P

hmm.. vet ikke om jeg vet om så veldig mange flere tips egentlig.. bare kjøp deg en gitar og start så fort som mulig, før du mister interressen igjen.. (hvis du har vurdert å begynne å spille i noen år lissom..);)

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, skal se det er jo ikke så altfor lenge til jul og da kan jeg ønske meg gitaren til jul, hvis jeg klarer å vente så lenge da.

Men det er ikke noe merke eller noe spesielt jeg burde kjøpe? Vil dere anbefale noen butikk i oslo området, hvor personalet er hjelpsomt og har et godt utvalg av gitarer? Burde jeg kjøpe med noe ekstrautstyr? Hva er den beste måten å lære seg å spille gitar på?

Nei, jeg tror jeg begynner med kassegitar. Det er vel greit å begynne med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er nok sant,. prisen virker jo ikke så ille. Det er ca 4000kr med stemme maskin og frakt. Men det var en ting jeg lurte på, går forsterkeren på bateri eller på strøm?¨

Vel elgitar er jo tøft.. Men jeg vet ikke ble veldig usikker jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men jeg spurte kammeraten min fordi faren hans er en bassist og han kan skaffe billige gitarer. Så han sa at han kan skaffe Ibanez gitarer veldig billig. Snakk om 35% billigere en i butikk. Han anbefalte denne butikken det er der han får rabatter.

http://www.mamut.com/nmd

Han anbefalte å finne en ibanez gitar, en peavey forsterker. Også ta med alt annet av utstyr som jeg trenger. Jeg trenger vel reim, ledninger, strenger,bag og plekter. Kunne noen hjulpet meg å finne ok utstyr til en pris helst under 4000 på den siden, med da trekk med 35%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez GAX-30 TR El-Gitar: 1.995,-

2029085.jpg

Peavey TT Envoy 110 II gitarforsterker: 2.750,-

6051107.jpg

Peavey #8136, 6 meter jack/jack signalkabel (gitar): 170,-

LM Products LS-2501 BK: 195,-

4000084.jpg

Dixon SSG-M2E Gitarstativ- Elektrisk gitar: 175,-

5048204.jpg

Totalt: 5.285,- - 35% = overslag til 3.500,-. Legg til annet du ønsker, eventuelt oppgraderinger, og du har en veldig grei startpakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I

Totalt: 5.285' date='- - 35% = overslag til 3.500,-. Legg til annet du ønsker, eventuelt oppgraderinger, og du har en veldig grei startpakke![/quote']

Kunne du hjulpet meg å legge til, bæreveske,ledninger, strenger og plekter.

Ser ikke så dumt ut det. Det er vel et bedre tilbud en det andre på sound1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledning står oppført uten bilde. Plekter koster 5-10 kroner per stykk, utallige å velge mellom. Nybegynner er ofte myke, slik at nøyaktigheten ikke trenger å være like stor som med hardere/stivere plekter.

Bæreveske/(gig)bag trenger du igrunn ikke i begynnelsen, gitaren har bedre av å stå i stativet uten bag. Men om du vil, så koster en god bag fra 500,- og oppover.

Strenger koster rundt 100,- per sett. Jeg ville frarådet deg å kjøpe mange sett å ha liggende. Ha gjerne ett sett liggende, slik at du har strenger i fall en skulle ryke. Men benytt da muligheten til å stikke innom den lokale sjappa og prøv noen forsterkere og gitarer samtidig, om enn bare for å prøve litt forskjellig. Kanskje er det noen justeringer som kan gjøres på din egen, kanskje tynnere/tykkere strenger føles bedre... Mange faktorer som du bør få oppleve selv.

En stemmemaskin får du for 300,-, har du et keyboard eller annet, så kan det like gjerne brukes. Alternativt en stemmegaffel som gir deg en tone som du stemmer gitaren utfra. Billigere, men krever litt innsikt i hvordan man stemmer en gitar, og et greit gehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.