Gå til innhold
o2903

Skarp bridge?

Anbefalte innlegg

Plukka opp en herlig tacostrat idag, som jeg fikk et veldig godt førsteinntrykk av. Etter en stund med spilling kjente jeg at jeg ble skikkelig sår på håndflaten, palm'n. Vet ikke om jeg har en spesiell spillestil eller noe, men stolen er som kniver mot hånda mi. Er jeg den eneste som opplever dette? Hva kan jeg gjøre med det?

Ser ut som en vanlig vintage tremolo, eller hva det kalles.

123 010.jpg

123 011.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høydejusteringsskruene til sadlene dine stikker opp. Mål hvor mye med et skyvelære, og sag/fil/puss dem ned tilsvarende. Men du må selvsagt passe på at du har riktig action først, da.

--Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme porb på viperen min...det blei veldig bra med litt filing hvertfall :) Nå har den en annen type stol da men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Men har et spørsmål til egentlig. Denne blir sur i stemminga ganske fort, og lurer på om det er en måte jeg kan "låse" den, sånn at den fungerer som en fast stol, og mest sannsynlig vil holde stemminga? Er en sånn vanlig vintage tremolo eller hva de kaller det :)

For dette vil jo mest sannsynlig være et billigere alternativ enn å bytte hele bridgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan pusse ned sadlene og skruene med en finkornet diamantfil og/eller veldig fint smergelpapir/poleringspapir. Det er sjeldent behov for å avkorte skruer osv, bare glatt overflaten og fjern skarpe kanter, så slipper du irritasjonen.

At en gitar ikke holder stemminga skyldes i de aller fleste tilfeller ikke, at det er noe galt med tremolo/bridge, men friksjon i oversadel/nut, strengetre, samt at gitaren ikke er strenget skikkelig med låsing av strengene på stemmeskruene.

Hvis du ikke bruker tremoloen på gitaren, kan du bare stramme de to skruene som holder fjærene til tremoloen, slik at fjærene blir strammere. Da vil tremoloen hvile mot kroppen og forbli i denne posisjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.