Gå til innhold
Fredrik Vee

Tenkte å bygge min egen les paul guitar.

Anbefalte innlegg

Ok jeg sier det før dette går hus forbi for trådstarter. Paf's og hjemmesnekra hobbyprosjekt er ikke forenelige.

Ikke gjør det... vær så snill. Nesten så jeg heller vil spleise med deg på noen andre PU's... Men ikke Paf's, please...

Du vet ikke hva du har hvis du vurderer dette når de "riktige" modellene av Paf's gjerne ligger til 2000$+ på e-kaia... Sjekk i hvertfall nøyaktig hva du har.

Du skal gjøre det j...a bra hvis det skal være verdt det å putte paf's inn i noe sånt...

Endret av TheBoss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal det være så tabu å gjøre ting litt annerledes? Om noen har lyst til å montere karbonfiberstøpte racingseter og fempunkts sele i en 2CV, så er vel det et personlig valg.

At man har lyst til å bygge opp sin egen gitar av standarddeler og putte inn det fineste av pickups, så er vel det også et personlig valg, og jeg ser ikke helt hvorfor man skal fraråde det. Pickupene vil jo dermed tas i bruk, og det er jo tross alt bedre enn å ha dem liggende i en skuff.

Mulig jeg har et mer avslappet forhold til dette enn de fleste, siden min første el-gitar (som jeg har ennå) var en Ibanez Performer PF-230 fra 1978 med LP-kropp, tre humbuckere og bolt on neck. ;)

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal det være så tabu å gjøre ting litt annerledes? Om noen har lyst til å montere karbonfiberstøpte racingseter og fempunkts sele i en 2CV, så er vel det et personlig valg.

At man har lyst til å bygge opp sin egen gitar av standarddeler og putte inn det fineste av pickups, så er vel det også et personlig valg, og jeg ser ikke helt hvorfor man skal fraråde det. Pickupene vil jo dermed tas i bruk, og det er jo tross alt bedre enn å ha dem liggende i en skuff.

Mulig jeg har et mer avslappet forhold til dette enn de fleste, siden min første el-gitar (som jeg har ennå) var en Ibanez Performer PF-230 fra 1978 med LP-kropp, tre humbuckere og bolt on neck. ;)

Tusen takk for det!

Jeg har som sagt ikke tenkt til å kjøpe gitardeler fra warmoth eller lignende.

Jeg kjøper en original gibson les paul studio som har blitt strippet for all elektronikk, stemmeskruer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det også er nevnt: En original PAF er ikke nødvendigvis en automatisk billett til lydnirvana. Det var faktisk tildels store forskjeller på dem, og ikke alle låt like bra.

Likevel bør trådstarter få sjekket ut hvilke pickuper det faktisk er. Du sitter muligens på noe som har rimelig høy verdi hvis det er de "rette" sakene, og selv om du ikke har tenkt å selge de, er det jo greit å være klar over hva man sitter på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådstarter burde legge ut bilder av pickupsa. Sjansen er vel heller stor for at disse er t-tops eller senere patent number pickups, men det er ikke helt galt det heller. Sikkert noen her som kan identifisere dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.