Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tenkte å bygge min egen les paul guitar.


Fredrik Vee

Anbefalte innlegg

Øhm- uten at jeg er ekspert, så ser det da her ut som om det er meningen at man skal skru på en hals?

Uten at jeg er spesielt religiøs i forhold til LP, synes jeg at man skal klisse og søle med lim hvis man skal lage seg noe slikt. LesPaulgitarer har limt hals. Ferdig arbeid. Det er en vesentlig del av det som gjør gitaren til det den er, på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kanskje overser er at det ikke er noen tradisjon for Gibsont-type gitarer med bolt-on og dermed ikke noe særlig delemarked for kropper/halser. I all hovedsak er det Fender-type gitarer som regjerer hva angår "gjør det selv" markedet.

Jeg tviler på at du finner en LP hals som kan smettes rett på den kroppen gitt, men du kan få laget en etter mål. Verdt pengene? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve å sende mail til Warmoth eller GFS og spørre da. Sikkert verdt et forsøk:

http://www.warmoth.com/

http://www.guitarfetish.com/

Joa, men jeg tipper kvaliteten i den "Baldwin by Gibson"-kroppen er heller laber, og siden du nevner Warmoth er det da virkelig bedre å gå for en Warmoth-kropp med LP-former. :)

Jeg sier styr unna alt som er av billig bolt-on-gibson-budsjettgitarer. Da lærer man mye mer av å kjøpe en træsja Epiphone for så å pusse denne opp etter beste evne. Ev. sett sammen noe annet enn en Gibson-type gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sjekket at alt passer, så go for it. Warmoth er kjent for å være av grei kvalitet.

Og du har du en mer personlig følelse i gitaren enn de billige Gibson-kopiene.

Men tenk deg, du må lakke kroppen i tillegg til at du må ha hardware og elektronikk. Tenkt påd et? Har du råd, så kan det bli et fint prosjekt.

Angående deler, så sjekk ut GFS-linken som jeg postet lenger oppe. De har mye bra og billige smådeler. Pickupsa er ikke dumme heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.