Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AC/DC lyd på en Peavey 6505+ 112 combo amp.


Anbefalte innlegg

Det beste du kan gjøre er å bruke en gitar med gode pickups som leverer god crunch.

For den klassiske AC/DC lyden er vanskelig å fremstille fra slike amper som ikke er laget for det.

Kanskje en pedal i front ala Radial Tonebone kan hjelpe, men jeg vet ikke hvor pedalvennlig ampen din er da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å bruke en gitar med gode pickups som leverer god crunch.

For den klassiske AC/DC lyden er vanskelig å fremstille fra slike amper som ikke er laget for det.

Kanskje en pedal i front ala Radial Tonebone kan hjelpe, men jeg vet ikke hvor pedalvennlig ampen din er da..

Jeg får en pedal etter påsken som jeg skal prøve. Husker ikke åssen type men skal prøve det litt ut : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye volum og faktisk ganske lite gain. Mye mindre enn man kanskje skulle tro. Også en SG med humbucker i broposisjon hjelper :-)

På mandagen kjøpte jeg meg en helt ny Gibson SG Standard. Hører stor forskjell på lyden i den enn på min gamle Fender. Jeg ble rådet til å kjøpe den av fetteren min pga jeg spiller mye AC/DC og blues, så jeg trur det får duge : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandagen kjøpte jeg meg en helt ny Gibson SG Standard. Hører stor forskjell på lyden i den enn på min gamle Fender. Jeg ble rådet til å kjøpe den av fetteren min pga jeg spiller mye AC/DC og blues, så jeg trur det får duge : P

Grattis! Du får skrive en NGD-tråd med bilder og slikt. Har du kjøpt deg skoleuniform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om dette og svaret er visst nok "enkelt" sies det : En stor hissig marshall amp, skru opp til 12 og koble inn SG`n din :)

Er sikkert ikke så enkelt som dette men noe er det nok idet :) Jeg har en Gibson gitar, fender amp og en HAUG med pedaler. Sliter med å få den ACDC lyden selv

Sikler både på SG og Marshall amp men det får bare vente til jeg evt vinner i lotto eller noe :)

Dog de store gutta er noen luringer, jeg har også en strat men jeg leter fremdeles etter den lyden jeg ikke kan forklare så dette er en evig kamp for min side del :)

Han jeg spiller mye sammen med har en deluxe amp og en 79 strat, det ligner på noe men ikke heeelt der :)

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så skurrer det litt med "stor 'hissig' Marshall". Stor Marshall kommer man et stykke på vei med, men denne trenger vel egentlig ikke være spesielt hissig av seg. Som poengtert en god del plasser allerede, det er ikke tak mengden gain som er the Big issue, men heller korrekt type pickups og en god posjon attitude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er hovedsakelig snakk om cleankanal med powerampvreng, sånn grovt sagt.

Det som er så bra med det, er at lyden kommer godt frem i band og høres ren og fin ut med mye trøkk. Men skal du ha noe lignendes hjemme, så bør du nesten ha en veldig liten røramp.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. som jeg sier at den lydveien til de store gutta er lang og av og til frustrende, det er bare å prøve seg frem. Men det er klart at det er sikkert lettere å få ACDC lyd på en SG med riktige pickups enn på en Strat så det er klart det må riktig utsyr til :) Jeg som sagt leter fremdeles etter den lyden jeg ikke klarer sette ord på :) Dog du nærmer deg nok med utsyret ditt vil jeg tro :)

Går sikkert an å lese seg til mye fornuftig rundt på nettet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.