Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker 'pappaband'....


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Ja!

Jeg er inne i mitt 30ende år, er ferdig utdannet, sånn circa i jobb, småbarnspappa med altfor liten tid, men med et sterkt ønske om å få lefle med både gode og dårlige ideer i et møkkete øvingslokale et par-tre ganger i måneden. Ja, dette er en kontaktannonse med bill.mrk "gitarist søker band".

Så til en litt mer seriøs fremstilling. Neida. Alt beskrevet i de to første setningene er sant. Jeg er utdannet musikkterapeut, noe som betyr at jeg kommer til å drive med musikk 'til krampa tar meg', men, mye vil ha mer. Som fremstilt i innledningen har jeg også rukket å bli far og har ikke all verdens tid til å menge meg med musikere som henger på hippe utesteder og som har ambisjoner om verdensherredømme (forresten, det har vi alle). Lave ambisjoner som ikke strekker lengre enn ett ønske om å spille og ha det moro sammen holder i massevis for meg. Bedre med lave ambisjoner som overskrides enn grandiositet som ender med magaplask.

Så til selve 'kontaktannonsen':

Jeg er gitarist med et relativt bredt musikalsk nedslagsfelt. Jeg er ikke verdens beste gitarist, men glimter selvfølgelig til i ny og ne. I gode stunder er jeg virkelig "god", men stort sett ikke så mye mer enn "bra". Jeg kan ikke skryte av å ha verdens beste teknikk, men 'spiller med de fingra jeg har'. Jeg har god sjangerforståelse og er god på samspill. Om "gitarist" ikke er et dekkende nok ord, passer vel "musiker" bedre. Musikalsk har jeg ikke verdens spisseste albuer, men er heller den som gir plass og backer opp de jeg spiller med. Jeg er rytmisk stabil, noe som i tide og utide reflekteres i min trang til å leke med alskens rytmiske forskyvninger. Jeg har en forkjærlighet for både klisjeer og det som melodisk og harmonisk kan beskrives som rimelig 'far out'. Improvisasjon ser jeg på som viktig, men det betyr overhodet ikke at jeg vil spille blues (selv om jeg ikke går av banen for en god "12-takter"). Kort oppsummert så pleier jeg stort sett å lytte meg frem til plasser i musikken og lydbildet som fra før av ikke er okkupert av så mange andre, hvilket betyr at jeg ikke er noen potensiell konkurrent til gitarister med forkjærlighet for powerakkorder under 5. bånd. Jeg er glad i rare akkordvoicinger og går ikke av banen for å legge akkorder med både #/b og opptil flere tall. Bare ikke spør hva jeg driver med. Muligheten er tilstede for at jeg ikke helt vet hva jeg gjør, annet enn at det forhåpentligvis låter bra.

Om jeg skal trekke frem musikalske preferanser så har jeg alltid hatt en forkjærlighet for Red Hot Chili Peppers (frem til "Californication"), er stor fan av The Mars Volta, har et elsk-hat-forhold til The Flower Kings, det samme med Pain Of Salvation, er hengiven Beck-fan (ikke han som heter "Jeff" til fornavn), liker godt Tool, lar meg fascinere av Knut Reiersrud så vel som gitarist som 'verdensmusiker', flirer godt når jeg hører på Prince, danser på bordet når jeg setter på et par Suede-plater, blir deilig rastløs av Sonic Youth og skulle gjerne klart å spille Baywatch-temaet på piano. Enden på visa er vel at jeg har en ganske varierende musikksmak som strekker seg fra funk-rock til prog-rock/metal, via 90-talls-indie til afrikanske toner ispedd høye kvartintervaller. Forresten får jeg gåsehud når jeg hører på musikk fremført på kirkeorgel.

Jeg skal prøve å fatte meg i korthet. Jeg er gira på å spille mer i band, og for å spille i band trenger jeg minst en bassist og en trommeslager i tillegg til meg selv. Hvis ikke hadde det vært et one-man-band og det gidder jeg ikke. Jeg er med på det meste og har gitarer som dekker det meste.

Pinlig og tullete hilsen fra ivrig gitarist med rytmeegg, klokkespill og espressomaskin. Ta kontakt på PM!

Ja, jeg holder til i Oslo men har bil og er mobil.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bumper min egen småfjollete gitarist-søker-frende®-annonse.

Selv om det å jobbe med eget materiale i aller største grad henger høyest, er jeg ikke skremt av tanken om å spille i cover/partyband (jada, been there, done that). Om noen er på utkikk etter en stødig/'tait' (kanskje litt teit også) gitarist, slå på tråden... Jeg trakterer kassegitar og el-gitar like bra og så langt det er mulig styrer jeg glatt unna akkorder som ikke kombineres med tall, uten at jeg klarer å ramle i jazzfella av den grunn.

Musikalske preferanser finnes i åpningsinnlegget, men må ses som veiledende, ev. villedende... Igjen, jeg er med på det aller meste (men alt med forbehold), men hyperteknisk, sjekk-vi-spiller-fort-ass, metal..., det er jeg ikke i stand til å spille (selv om det er aldri så stilig).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

En liten bump her... Selv om jeg nå har fått skaffet meg bandplass (som bassist faktisk) så kunne det vært moro med et prosjekt til. Jeg har nå rundet 30 år, er mye eldre enn da jeg var 29 og ser vel at jeg fort er klar for litt alt.country, americana og gubberock, både som gitarist og bassist. Hvis det er noen som er på utkikk etter en hyggelig tullebukk på gitar, eller en minst like tullete bassist som trakterer instrumentet helt gjennomsnittlig bra, ta kontakt.

Av hensyn til tidsbruk, siden jeg har familie, er det å hoppe inn i et prosjekt med en dedikert låtskriver mest aktuelt. Ev. cover.

Sendt fra iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

På tide med en nær-halvårs-bump?

Ettersom bandet jeg trakterer bass i har en liten pause siden trommisen har gjort eremitt av seg og kommer til å være det i et par-tre måneder fremover, er jeg mer enn klar for å prøve meg i andre bandsettinger. Enten på kortere eller lengre basis. Er åpen for det aller meste, så lenge jeg får fot av det (namedroppingen i trådens første post er mer en oppramsing av artister og band jeg lar meg inspirere av og ikke noen veiledning til type musikk jeg nødvendigvis må spille).

Å hoppe på ting som krever nitidig øving og terping er ikke noe for meg akkurat nå, men aldri si aldri.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

En aldri så liten bump. Har flere (to) jern i ilden, og faktisk tre-fire konserter som innebærer besøk til fjerne landsdeler, men allikevel sporadiske øvelser. Har med andre ord litt tid til tullball.

Finnes det band som driver med tull og kunne tenke seg en tulling til på laget?

(PS! Jeg ler av dårlige vitser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hei.

Jeg har blitt ett år eldre, mer hår i trynet, flere gitarer, dobro..., og ler fremdeles av dårlige vitser.

Trond Baardsen & Co har plate rundt svingen (sommeren) og det skjer muligens ting med han andre fyren jeg spiller med og, men kunne tenkt meg noe skikkelig useriøst noe. Jo mer tullete, jo bedre.

PS! Jeg er litt under gjennomsnittet usjarmerende på trommer. Passer veldig bra til det meste, bortsett fra disco. Eneste krav er at vi ikke helt vet hva vi vil og at vi ikke spiller sanger som er kortere enn fem minutter. Da gidder jeg ikke være med. Jeg låter ganske bra etter tre minutter, enda bedre etter fem. Etter sju minutter er jeg som regel så sliten at man burde ha avsluttet for lengst.

PS2! Jeg har bil, men det står fastmontert to barneseter i baksetet, så dere må finne noen andre til å frakte stæsjet deres.

Xbox 360.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To barneseter i baksetet her også og klør egentlig etter noe å finne på.

Har egen furtebod på 25m2 og brukbart med stæsj, men føles som jeg har total manko på inspirasjon til å finne på noe kreativt.

Noen tidligere bandkolleger er fortsatt på rockepakka og holder det gående, og vikarierte en periode på bass der.

Vel, så til poenget.

Har en KRAFTIG mistanke om at mine musikkunnskaper både mellom ørene og uti fingrene ikke holder mål i det hele tatt til det du etterspør.

Det er likevel ikke så ofte noen på tobarnspakka mer eller mindre i nabolaget etterlyser noen å spille med så kunne jo vært hyggelig å tatt en prat.

Dessuten skal man jo alltid spille med folk som er bedre enn en selv eller?

Kan ellers tillegge at jeg er ubrukelig på trommer, men brygger eget øl så i sum burde det ikke være så galt.

;)

Er forresten nesten akkurat blitt trettielleve år

Endret av Egon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trettielleve år. Tror ikke jeg kjenner så mange i de kaffetraktene der. Tjuetretten derimot (nei, ikke i fjor), men villig til å prøve.

Amme'ru er jo rett rundt svingen (hvis du har sett en skjeggete fyr med løpetight løpe BARBEINT langs Rv4, ja da har du sett meg), så kanskje man skulle fått til noe? Kanskje det er håp, for som man nå vet så er jo 'Groruddalen den nye gralen'...

Dessuten skal man jo alltid spille med folk?

Kan ellers tillegge at jeg er ubrukelig på trommer, men brygger eget øl så i sum burde det ikke være så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.