Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjukt bra improvisering!


Soulfulshreddify

Anbefalte innlegg

Hei der kjære Gitarnorge!

Jeg spilte på UKM, og håper at dere vil like denne!

Dere kan også sjekke rundt på channelen min, http://www.youtube.com/soulfulshreddify

Jeg har et par fine ting der, og et par ganske rævva.... Men dere kan se utviklingen min der. Det er også lov å subscribe, men ikke føl noen tvang :P

Om noen føler for å gi kritikk, venligst gjør dette! Det er den eneste måten jeg føler jeg kan bli bedre på rent musikalsk nå, ved at folk gir meg tilbakemeldinger på hva de liker/ikke liker, hva som burde vært gjort anderledes. All kritikk er lov, og jeg vil ikke, (IKKE), ta meg nær hvis noen sier det suger, for musikk er subjektivt!

Takk på forhånd,

mvh. Petter Valderhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skriver "Det er den eneste måten jeg føler jeg kan bli bedre på rent musikalsk nå". Her mener jeg at det alltid er bedre måter å utvikle seg på enn å be folk på et forum kommentere. Jobbe videre med læreren din, kikke innom andre stilarter, spille andre instrumenter, synge, skrive låter, høre på musikk, gå på konserter. Det er så mye mer å ta av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv jazzfusion/rockfusion, om du prøver å følge hver en akkord med kirketonearter, og får det til å høres bra/interesant ut, da er du på svært god vei. Det er temmelig vanskelig. Du bør sjekke ut videoene til Earfalas her på forumet, så skjønner du hva jeg prater om. Temmelig rått det han spiller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv jazzfusion/rockfusion, om du prøver å følge hver en akkord med kirketonearter, og får det til å høres bra/interesant ut, da er du på svært god vei. Det er temmelig vanskelig. Du bør sjekke ut videoene til Earfalas her på forumet, så skjønner du hva jeg prater om. Temmelig rått det han spiller ;)

Will do! :D

Om jeg har forstått det riktig så er kirketonearter de diatonske skalaene (Ionan, Dorian, Phrygian, Lydian, Mixolydian, Aeolian, Lorcian)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har god teknikk, men jeg syns det i lengden ble litt monotont :mellow: Hadde du klart å skape en slags melodi/enkel strofe som går igjen i soloen slik at folk har noe de kan lene seg tilbake på. Og så kan du spille akkurat det du vil rundt denne "melodien"? Og dette trenger ikke være noe annet enn en enkel rytmisk eller melodisk figur. Det beste eksempelet jeg kommer på er i improvisasjonen (som begynner på 2.52) i denne låten. Hvis du klarer å plukke soloen skjønner du kanskje hva jeg mener? :) For øvrig er Pat Metheny en guru innen (jazz)improvisasjon.

http://www.youtube.com/watch?v=knNFpuKi100

En annen ting som er artig å prøve er å synge en solo og så spille den på gitar etterpå, evt. synge samtidig som du spiller tonene på gitaren ;)

Jeg tror kanskje det viktigste når man improviserer er å lytte til seg selv, slik et publikum ville gjort det.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.