Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkere (gitar), hjelp


Aristillius

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt noe peiling på forsterkere (har en liten øvings amp på 30 watt som jeg fikk med min første gitar, og bruker en eller annen 100(+-) W peavy på øvingslokalet til bandet), men nå har jeg så smått begynt å se etter en skikkelig amp, men jeg trenger litt bakgrunnskunsskaper.

Først: hva er den lille boksen som en gjerne har over store forsterkere, en slags forforsterker? Hvilken funkson har den? Er det noe å bruke penger på?

Jeg har hørt mye bra om Laney, er dette berettiget (jeg liker å spille prog rock og dødsmetall)?

Jeg vet ikke hvor mye jeg kunne tenke meg å bruke på en amp, kanskje 8000, 6000 eller 4000 har bare begynt å se meg litt rundt som sagt. Hva bør jeg kjøpe for dette (f.eks. bare en stor forsterker, 120 watt, 100 watt sånn boks som nevnt ovenfor)?

Jeg bruker en PRS Santana SE

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRS/Mesa Boogie er en morsom kombinasjon, som jo mange bruker i dag. Du kan jo skjekke ut Nomad-ampene, de går for rundt 7-9 lapper brukt i norge. Anders her på forumet fikk jo en for veldig kort tid sia, og han er veldig fornøyd. Nå har jo Kick Music agentur på mesa-ampene, så det er jo lissom bare å teste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke Nomad (combo jeg testet) hadde nok baller til dødsmetall jeg, men så spilte jeg ikke så altfor høyt. Ble forøvrig også utrolig skuffet over Mesa Single Rectifier... Dual burde være bedre.

Finner du en brukt ENGL, peavey XXX e.l. så tror jeg du vil like vrengen de tilbyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.