Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD!


el_roffo

Anbefalte innlegg

Litt DIY og litt NBD-tråd :) Prosjektet er oppegående og har lyd, det er en del justering igjen, men nå har jeg i alle fall et bilde av monsteret.

Man tager:

Warmoth mahogny kropp med tobacco burst (raised center som original TB)

Warmoth 8-strengs hals i lønn og bubinga med ibenholt gripebrett og 6150-bånd av rustfritt stål

GFS MM alnico pickups

Har loddet sammen med passiv elektronikk for øyeblikket, men jeg har MM-preamp fra Orph som skal testes når jeg har fått tak i lengre pots. Brua var en byttehandel med Airbrusher, og det var i grunnen den som starta hele prosjektet.

Nå må jeg vente til i morra med å få tak i en 7/32" unbrakonøkkel så jeg kan få justert hals...

post-5847-0-11595600-1303050003_thumb.jp

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet! hvordan er balansen på denne? TB`s pleier å være nosedivers i utgangspunktet. Her er det jo enda mer tre og gods ;)

Den er TUNG (på mange måter), men balansen er faktisk ikke så dårlig som en skulle tro/frykte. Men så er det ikke den aller letteste kroppen + at det er litt vekt skrudd på også.

Her er forresten et lite triks jeg brukte på denne bassen:

insert.jpg

Med disse kjekke sakene kan du skru fast halsen med M4-bolter i stedet for treskruer. Skruehullene i halsen borres opp, så skrus disse nedi med 4mm sekskantnøkkel. Dette ble en kraftig forbedring på P-bassen min i alle fall mht. sustain og bevegelse i halsen, og jeg tar nok disse i bruk på de andre bassene mine også. I tillegg veldig bra hvis halsen er skrudd av/på mange ganger og "gjengene" begynner å bli slitte.

Her er familiebildet, 3 brødre som ikke er brødre. Orville, Epiphone og Warmoth:

birds.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt ! Blir spennende å se hvordan 1979-kretsen vil funke i denne! Det kan hende den vil kutte litt mye av de høyere frekvensene, men det virker jo som du har styr på sakene, så da kan jeg prøve å finne ut av om man kan bytte noen komponenter i kretsen for å slippe gjennom mer av de :) Bør ikke være vanskeligere enn å bytte en motstand eller to.

Hvor fikk du tak i de "insertene" ? Jeg regner med det er vanlig jernvareting? Jeg blingset litt da jeg monterte grafitthalsen min, og skulle gjerne ha flyttet den noen millimeter bakover. Slike vil gjøre jobben fabelaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i de "insertene" ? Jeg regner med det er vanlig jernvareting? Jeg blingset litt da jeg monterte grafitthalsen min, og skulle gjerne ha flyttet den noen millimeter bakover. Slike vil gjøre jobben fabelaktig.

Jeg fant dem her: http://www.theinsertcompany.com

Disse var det ingen problemer å handle med, de bruker PayPal og sender i konvolutt så du har sakene i postkassa innen 3-4 dager. Kjøp i rustfritt stål, messing og sink blir litt for pinglete å skru inn i hardt tre. Biltema har forresten M4-skruer med linsehode som passer flott på halsplata.

MM-preampen skal testes, jeg må bare finne lange nok pots. Den ene går muligens inn i P-bassen min :)

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dem her: http://www.theinsertcompany.com

Disse var det ingen problemer å handle med, de bruker PayPal og sender i konvolutt så du har sakene i postkassa innen 3-4 dager. Kjøp i rustfritt stål, messing og sink blir litt for pinglete å skru inn i hardt tre. Biltema har forresten M4-skruer med linsehode som passer flott på halsplata.

MM-preampen skal testes, jeg må bare finne lange nok pots. Den ene går muligens inn i P-bassen min :)

Det er karbonkomposittmaterialer det er snakk om, så hardt som mulig er greit.

Ja, potene jeg kjøpte var beregnet på kontrollplatene på Stingrayene, så de blir litt vel korte hvis de skal brukes på andre basser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.