Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knitring/skurring


ernieball

Anbefalte innlegg

Har en Fender Twin Reverb '65 Reissue som lager noen rare ulyder. Det ikke en konstant strøm av støy, men knitring/skurring som kommer og går. Har ingen ting med at gitaren og pedalbrettet er plugget inn, knitrer/skurrer om jeg ikke har noe plugget inn. Kan dette være noe rør-relaterte greier? Det sies at Twin Reverbene lager noen lyder - hos meg er det ikke så ille at jeg ikke kan bruke den - men kjekt å få fikset det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være at det sniker seg in noe støy/knitring via strømnettet. Har hatt problemer med slikt et par steder. Dette kan komme av ujevn spenning i nettet som i igjen gir ulyder i sterkern.

Men det er nok en ide å sjekke røra først. Hvis det ikke hjelper kan man jo enkelt sjekke spenningen på nettet over en viss tid med et multimeter.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært uling så er det rørene som har gått..Men når det er knitring så kan du ta den med til en kamerat å prøv der..For hvis da knitringen forsvinner så er det størmnettet..Hvis da ikke den lyden forsvinner så spør på en musikksjappe..Men da får du sikkert høre at du må ta med forsterkeren til reperatør...Lykke til med ampen..sånne ting er surt.-..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.