Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pafs til Les Paul R8.


normannj

Anbefalte innlegg

Hei hå.

Har søkt og lest omtrent alle tråder jeg kunne finne om replica paffer, men fikk ikke noe skikkelig svar på det jeg så etter.

Så det jeg lurer på er:

Hva er den beste paffen? jeg skjønner at det er forskjellige meninger om det, men vil helst bare vite hvorfor DU synes akkurat ''de''er best.

Hvor mange merker finns det? tar imot så mange tips som mulig.

Planlegger og kjøpe in 4,5,6 forskjellige sett og plukke ut de jeg liker best. så trenger mange tips!

og er det noen som kjenner til en bra nettside med stort utvalg av pickuper som er rimelige?

eller er ebay ''the best bet''?

så om det er noen som årker og nevne noen merker, kanskje beskrive de eller poste en youtube review eller noe, hadde jeg blitt meget glad.

Er etter Page lyden btw.

:)

Endret av normannj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Lollar Imperials best av det jeg har testa.

De låter rundt, har god mellomtone og et fint shimmer i toppregisteret.

De låter bra til clean, og eksepsjonelt til "ZZ Top vreng". De låter også bra til metall, jeg har ingen problemer med å bruke slike til metall ;) .

Ellers har jeg hørt at Throbak skal være skikkelig bra, men har aldri vært borti dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Lollar Imperials best av det jeg har testa.

De låter rundt, har god mellomtone og et fint shimmer i toppregisteret.

De låter bra til clean, og eksepsjonelt til "ZZ Top vreng". De låter også bra til metall, jeg har ingen problemer med å bruke slike til metall ;) .

Ellers har jeg hørt at Throbak skal være skikkelig bra, men har aldri vært borti dem.

Takktakk, var fin lyd på de på youtube ja. det samme gjelder throbak, men syk pris på de.

ellers er Lollar Imperials notert.

takk:)

Flere tips? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er der for at originalpickupene i R8 (Burstbuckers 1/2) låter lite mye (eller lite) Page som hvilke som helst andre PAF-etterligninger. Page brukte iallfall T-tops (Gibson) en periode i Led Zeppelin, disse finner du brukt på ebay bl.a. Du kan jo også vurdere Gibson '57 Classics og Seymour Duncan Alnico II Pro, som ofte nevnes ifm Page-lyd.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en herlig jungel du har kommet inn i.

Welcome to the jungle :D

Bare Knuckle har også noen jungeldyr å ta med i betraktningen. Her er hva Tim Mills fra Bare Knuckle Pickups har å si om sine PAF's:

"I've compared our pickups to originals (I had Jimmy Page's No.1 in the workshop a few weeks ago, the most well known and expensive LP in the world!) - basically Stormy Monday, Mule and Riff Raff are complete clones of '57/58, '59 and '60 PAFs - all our materials are 100% vintage correct - we make our own solid nickel 21 gauge baseplates to the exact same spec as the first PAF, likewise our covers are complete replicas too, we use our own celluloid butyrate bobbins, again complete clones of the original. As far as I'm concerned we make the closest replicas of the early PAFs in the world because we make them the same way and with the same materials - no one else is doing this anywhere. Some use the right wire, some hand wind but none have invested in the tooling to produce their own parts like we have and then looked at detail into the construction and winding methods of the earliest pickups."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Throbak er så dyrt. men tanken var og høre her hva folk bruker/ har prøvd så jeg kan søke, lese reviews på de, og plukke ut de som jeg synes læt bra.

Ellers så læt throbak jævlig bra men, må se om det er noen andre som kan matche seg. og trenger vell ikke være autentisk, så lenge de låter bra :)

Page brukte vell paf på starten?

ellers så har jeg sett etter t-tops på ebay, men fant utrulig lite. mulig jeg brukte feil søkeord og div. men prøvde med mye rart. fant en vintage tror jeg. får lete litt mer.

Bare Knuckles er notert!

og Classic 57 var heller ikke så verst. noterer det også.

noen som har vert borti Tom Holmes sine? de læt jo ganske bra.

Takker for svar fålkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge denne tråden brukte Page en T-Top fra mai '72 på #1.

Fram til da brukte han den originale zebra PAF'en.

Page's gitarer og utstyr

Før en skal finne ut hva en god PAF replika er,

kan det være lurt å finne ut hva en original PAF er.

Og det kan være litt av hvert. Det finns ikke noen standard for hva som f. eks. er en '59 PAF.

PAF

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephens desing læt jo bra!

Skal lese meg opp på LPF. takker.

Ellers så overlater jeg det med og kunne så mye om paffen til de som winder.

Nevnte vell mer paf så fålk vet sånn ca. hvilken lyd jeg er ute etter.

men takk for linken.

ellers ble jeg ganske nyskjerrig på de Norske produsentene. Fant ikke noe prisliste, er det e-mail som gjelder for å få svar på det eller? er det noen som vet?

Takker for den.

Ellers så spørr jeg igjen om det er noen som har erfaring med Tom Holmes sine pickuper?

og hva med Wolfetone, Skatterbranes og Lindy Fralin? noen som har vert borti dem?

begynner vell og få en bra liste nå, takk fålkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.