Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamprør som gikk heden?


Anbefalte innlegg

Var på torsdag og fikk byttet sluttrør i Blackstar HT 40en min pga at de var blitt mikrofoniske. Byttet en måned før dette preamprøra.

I dag når jeg skulle ta en trall på den for å teste den for andre gang siden rørskifte var vrengkanalen helt død. Byttet begge preamprøra , og fant ut at det ene røret ikke funka .Satte i det fungerende røret på renkanalen igjen pga at jeg synes lyden var bedre der.

Er dette noe som skjer ofte?

Han som fiksa rørbytte til meg sa også at forsterkeren fra fabrikk var innstilt slik at det var unødvendig stor belastning på sluttrørene.

Har hatt den i 10 måneder og synes det har vært litt mye rørstyr på kort tid.

George Dennisen min har jeg hatt i ca 8 år og må skifte rør snart, men har ikke vært noe tull der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt rart det der..

Neste gang du snakker med han som skifter rørene dine, kan du spørre om ikke han kan sjekke forspenningen/biasen på rørene.

Høres ut som de blir overbelastet, og får dermed lavere levetid.

Preamprør skal holde ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sjekka biasen og justerte den. Har ikke peil på det ,men det er vel en bias som går på sluttrørene i og med at man kan skifte preamprøra selv. er jo et rør på hver kanal om jeg ikke tar feil?

Tenkte først jeg måtte reklamere på ampen, men ser jo ut som det funker greit etter jeg skifta tilbake til det ene gammle røret. Har ikke satt på baklplata slik at jeg får litt tid til og teste uten å skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.