Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til første rør amp


Anbefalte innlegg

hei :) jeg har fått tilbud på en Krank Revolution Series One med kabinett for 12000. siste rør skifte for ca 2 mnd side. forsterkeren har ikke vert brukt live og er 1 år gammel.. likte forsterkeren veldig godt da jeg var å prøvde den i dag . er dette en god rør amp som første ?

spiller black - melodic metal.

veil pris på forsterkeren er 26000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte min først rør amp for en uke siden. Mesa Boogie F-30 Combo. Er MEGET fornøyd, spiller for det meste metallica låter jeg da, men den fungerer kurrant til alt.

Så da vil jeg anbefale deg Mesa Boogie.

Jeg er egentlig bare en nybegynner så du får vente til du får noen svar fra pro folka her, hehe.

Lykke til med å finne din første rør amp!

PS: Skal du ha den til hjemmebruk?

Mvh Lykkjen

Endret av Lykkjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten noen tips til hvordan man skal behandle en rørforsterker, hvis du ikke har vært bort i rør før:

Ikke skru den på uten å ha koblet til høyttaler (Gjelder ikke kombo).

Pass på at forsterkeren er stilt inn på så mange ohm som høyttaleren du bruker.

La den kjøle seg etter du har spilt på den før du begynner å flytte på den.

Ikke bruk gitar-kabel til høyttaler kabel.

Ikke rist på den for å få reverben til å klage.

Ikke skru på standby samtidig som power. Power først, så vent noen sekunder, så standby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte du den å alt fungerer er det vel bare å handle?

Om du vil bruke såpass på utstyr...

Aldri prøvd Krank selv men tviler på at den ville vært fremst i køen i nevnte prissjikt ved første gangs kjøp for min del.

Prøv andre typer og om du har mulighet. Om du prøver en bra røramp for første gang vil du sikkert bli imponert uannsett, men fortsetter du å prøve vil du nok oppdage flere som kanskje er enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider