Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte tone knobs på Les Paul?


BSM

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut to av volumkonttene på les paulen, samt den "hetta" som sitter på switchen. er det noen som har prøvd dette?

Lurer på om det bare er å dra hetta og knottene av gitaren, eller er det ikke fult så enkelt? Hadde jo vært greit å få de av hele så de evt. kan settes på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bytte ut to av volumkonttene på les paulen, samt den "hetta" som sitter på switchen. er det noen som har prøvd dette?

Lurer på om det bare er å dra hetta og knottene av gitaren, eller er det ikke fult så enkelt? Hadde jo vært greit å få de av hele så de evt. kan settes på igjen.

det er bare å dra av knottene, men den hetta på pickupswitchen må skrues ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

et triks for å få av kontrollene er å snurre en skolisse rundt skaftet på potmeteret og dra rett opp. dvs en lisse i løkke hvor du da har to ender å holde i når du drar.

om ikke de nye kontrollene er 100% fit og blir sittende litt løst, kan du fylle ut med aluminiumsfolie. ikke bend ut skaftet på potten om den har split shaft. du risikerer at det brekker.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også oppmerksom på forskjellen mellom tommer og metriske mål. Har du en Gibson, vil de delene som er laget ut fra metriske mål (De fleste kopier.) ikke passe helt. Resultat kan være at du ødelegger knotten eller skaftet på potmeteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en Gibson, vil de delene som er laget ut fra metriske mål (De fleste kopier.) ikke passe helt. Resultat kan være at du ødelegger knotten eller skaftet på potmeteret.

I fare for å gjenta meg selv - been there, done that :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Det fikk meg forøvrig til å tenke på noe Snorre skrev i chatten en gang: "Lære kan jeg gjøre på skolen, ikke når jeg drikker" :lol:

:lol: Det hører likevel med en pils eller fem når man mekker gitar! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også oppmerksom på forskjellen mellom tommer og metriske mål. Har du en Gibson, vil de delene som er laget ut fra metriske mål (De fleste kopier.) ikke passe helt. Resultat kan være at du ødelegger knotten eller skaftet på potmeteret.

Hvis tipsene var tiltenkt meg så har jeg allerede byttet. :)

Gikk fint det, brukte knotter fra gitarist.no virket som om de var passe størrelse.

Den ene knotten festet seg imidlertid nokså hardt, men får ta det problemet når jeg eventuelt skal bytte tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.