Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Preging av skinnreim


martinkasa

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å kjøpe en skinn reim, legge den i vann og derretter prege den ved åtrykke ned mønster i den for hånd? Eller blir dette utvidet når det tørker?

Har gjort noe lignende ved laging av slire på ungdomsskolen, men vil ikke gjøre noe dumt før jeg er sikker

Vil lage en litt personelig gave til kjæresten min som har bursdag om ikke mange dager så trenger svar fort

På forhånd takk for respons :)

-MartinKasa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig. Det avhenger selvsagt av skinnkvaliteten av hvor vellykket dette blir, til vanlig bruker man vanlig såkalt "råskinn" i norsk husflid når man driver med dette. Det betyr altså at det ikke nødvendigvis fungerer med hvilken som helst skinnreim.

Da du laget sliren på ungdomsskolen, laget du trolig den av litt tykt råskinn, ufarget. Det fungerer utmerket. Det fungerer ikke like bra på andre skinnkvaliteter. Uten at jeg har peiling, vil jeg anta at de fleste skinnreimer er laget av tynnere og mykere skinn enn det du har prøvd.

Jeg aner ikke om det fungerer på samme måte, for å være ærlig. Du må bare prøve. Husk å sette inn skinnet med noe fett etter at det har tørket, da. Det blir ganske stivt og ekkelt etter en slik prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.