Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

autowah


Anbefalte innlegg

Boss T-Wah hvis du får tak i til en fornuftig pris, ser de kan bli temmelig dyre på ebay. Har en selv som funker veldig bra når jeg finner på å bruke den. Mu-Tron er originalen/klassikeren som Bootsy Collins og resten av 70-tallsgjengen brukte, og Electro-Harmonix Q-tron skal være etterfølgeren til denne. Ellers er det vel bare å søke etter autowah eller envelope follower rundt omkring, det skal finnes noen andre på markedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på auto wah og envelope filtre. Førstnevnte følger en viss syklus (som f.eks. phasere), mens envelope filtre justerer sweepen avhengig av hvor kraftig inngangssignalet er. Slår du an hardt på strengen får du en mer markert sweep. Jeg har en sånn filter i Maxon AF-9 og er godt fornøyd, det eneste er at jeg må ha en kompressor bak den for at "spiking peaks" ikke skal hoppe ut og tromme hull i øra mine.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Boss sin støyet fælt på youtube videoene men det kan jo være flere grunner til. Snow white er sikkert i like god kvalitet som red distortion pedalen jeg eier og virker som det naturlige valget men til en stiv pris for 1 pedal.. Veldig kult med wah envelope filtereret på gitar rig men som torh sier har den en tendens til å skrike i gitarrig også er du uforsiktig med nedslaget. Var flere alternativer enn jeg var klar over:p jaja har lagt ut en bytte mulighet for en wah wah mot en av mine vreng pedaler ocd eller migty red distortion så får vi se om eg trenger noe mer. Blir kanskje litt for ambisiøst. Eg spiller jo mest blues og rock:-)

Endret av maksmekker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autowah er jo et must om man skal spille noe funky. Jeg spiller også mest rockeblues og hardrock, men en av hovedgrunnene til at jeg bytta ut effektbrettet mitt var at jeg ville ha ett med autowah på, for det ble faktisk et savn. Once you go autowah, you never go back ;)

Med det sagt, er godt fornøyd med autowah-effekten i min Boss GT-10, og jeg kan ikke skjønne annet enn at autowahpedalen dems også bør være dugendes (sikkert akkurat samma effekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.