Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffekt brett til bass


cyclone

Anbefalte innlegg

Boss ME-XXB (altså bass-variantene av Boss ME-brettene) om du har egen forsterker? Har ikke prøvd dem på bass, men er godt fornøyd med Boss sine effekter på gitar. Koster jo ikke mange kronene å kjøpe et brukt og sjekke ut heller.

Skal du ha ampsim også så er nok Pod X3/XT, Boss GT-10B/8B eller tilsvarende en god plan. Selv bruker jeg Behringer Bass V-amp og er godt fornøyd med det, men jeg er heller ikke veldig kresen på basslyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 POD X3 er det jeg bruker, funker meget bra og jeg liker lydene jeg kan få (men lyd er jo alltid subjektivt.)

Line 6 POD X3 er kansje litt "overkill" til hva jeg hadde tenkt meg, Men det er sikkert ett knall brett da:::-)

Men fant et Line 6 produkt som heter Line 6 floor pod. Og tror jeg går for ett slikt ett.

Det ser ut til å ha de funksjonene jeg trenger.

Så takker så mye for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss ME-XXB (altså bass-variantene av Boss ME-brettene) om du har egen forsterker? Har ikke prøvd dem på bass, men er godt fornøyd med Boss sine effekter på gitar. Koster jo ikke mange kronene å kjøpe et brukt og sjekke ut heller.

Skal du ha ampsim også så er nok Pod X3/XT, Boss GT-10B/8B eller tilsvarende en god plan. Selv bruker jeg Behringer Bass V-amp og er godt fornøyd med det, men jeg er heller ikke veldig kresen på basslyd :)

Fikk ikke noe treff da jeg søkte på Boss ME-XXB. Men de har jo ME 20B og ME 50B som gode alternativer.:-)

Bruker også Behringer Bass amp. Har en ULTRABASS BVT5500H og et Gallien Crueger 4X10 kabinett som funker helt greit til mitt bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ME-20B/50B jeg mente. Huska bare ikke hvilke nummer som hadde bassmodeller, så da skreiv jeg XX i stedet for tallene. Burde kanskje slutte med det.

Men ja, om du skal ha det inn i amp så vil jeg foreslå et av ME-brettene til Boss da du ikke trenger forsterkersimuleringene som POD gir deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floorpod er vel også fortrinnsvis retta mot gitarister, mens f.eks ME-50B eller ME-20B har effekter som er bedre tilpasset bass. Ville nok satset på et av boss-brettene jeg altså.

Ja men fant ett Line6 floor pod til bass på Finn.no til en grei pris.Min lenke

Tror du ikke denne er grei nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ME-20B/50B jeg mente. Huska bare ikke hvilke nummer som hadde bassmodeller, så da skreiv jeg XX i stedet for tallene. Burde kanskje slutte med det.

Men ja, om du skal ha det inn i amp så vil jeg foreslå et av ME-brettene til Boss da du ikke trenger forsterkersimuleringene som POD gir deg :)

He he.. det er vel heller jeg som burde ha skjønt det.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein Boss GT10-B. Eg er ingen hi-fi-entusiast, men eg er i alle fall godt nøgd med den. Lett å redigere patch'er på, og kan brukast som "øvingsforsterker". Plugg den i pc'en med ein USB-kabel, plugg i headset, sett på musikk og spel i veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.