Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snåle ulyder fra AC30


Anbefalte innlegg

Jeg skal selge min AC30, men i det siste har den begynt å lage rare lyder. Kan ikke selge den før jeg får fikset dette, så jeg trenger litt bistand til å finne ut hvor feilen ligger.

Ampen begynner å "skrike" etter en time med spilling, noen ganger før, noen ganger ikke i det heletatt. Det har ingenting å si om gitaren er plugget i eller ei, den støyer uansett, på begge kanaler. Noen ganger kommer støylyden kun dersom jeg spiller, dvs det støyer for hver note jeg spiller. Det minner litt om mobiltelefon lyden som kommer dersom noen ringer, bare skarpere og mer intens.

Kjøpte ampen i November 2010, så den er ganske ny. Ideas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever den inn der du kjøpte den, og la de de se på den.

Du har 5 års reklamasjon etter norsk kjøpslov, så lenge det ikke er du selv som har forårsaket feilen.

Hvis det bare er rørene som må byttes, dekkes det ikke av reklamasjon, men da kan du i alle fall få justert bias med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo mindre enn et halvt år gammel, kan du ikke bare levere den inn til garantireparasjon? Det skal ikke være nødvendig å bytte rør etter 6 mnd. Hvem vil kjøpe en amp som trenger rørbytte hvert halvår?

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min AC30, men i det siste har den begynt å lage rare lyder. Kan ikke selge den før jeg får fikset dette, så jeg trenger litt bistand til å finne ut hvor feilen ligger.

Ampen begynner å "skrike" etter en time med spilling, noen ganger før, noen ganger ikke i det heletatt. Det har ingenting å si om gitaren er plugget i eller ei, den støyer uansett, på begge kanaler. Noen ganger kommer støylyden kun dersom jeg spiller, dvs det støyer for hver note jeg spiller. Det minner litt om mobiltelefon lyden som kommer dersom noen ringer, bare skarpere og mer intens.

Kjøpte ampen i November 2010, så den er ganske ny. Ideas?

Høres ut som om du trenger nye output rør. Har akkurat byttet på min Fender Bassman '59ri som hadde samme problem, og det fikset problemet. Rør som står i fra fabrikk når du kjøper røramp er som oftest en billigvariant av et kjent merke (salgstriks), og de er som oftest ikke bra.

Men.... Hvorfor selge en klassiker som AC30 :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever den inn der du kjøpte den, og la de de se på den.

Du har 5 års reklamasjon etter norsk kjøpslov, så lenge det ikke er du selv som har forårsaket feilen.

Hvis det bare er rørene som må byttes, dekkes det ikke av reklamasjon, men da kan du i alle fall få justert bias med det samme.

Kan noen fortelle meg hvor lang reklamasjonrett man har på Rør..? Ikke noe synsing, men rent juridisk.. Hvor lenge skal et rør virke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvor lang reklamasjonrett man har på Rør..? Ikke noe synsing, men rent juridisk.. Hvor lenge skal et rør virke..?

i hvertfall ikke fem år.

Jeg vill si 2, og KANSKJE 3 (Kommer ann på merke, pris etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvor lang reklamasjonrett man har på Rør..? Ikke noe synsing, men rent juridisk.. Hvor lenge skal et rør virke..?

Loven sier at alle feil som oppstår de første seks månedene skal regnes som fabrikkfeil, hvis ikke selgeren beviser noe annet. Det vil si at selgeren har bevisbyrden for at feilen ikke skyldes han.

Etter de første seks månedene har du som kjøper som hovedregel bevisbyrden. Vær oppmerksom på at det også da er nok at du påviser overfor selgeren at varen ikke er i samsvar med avtalen eller lovens krav. Selgeren har da en undersøkelsesplikt, det vil si en plikt til å undersøke årsaken til feilen. Finner ikke selgeren årsaken eller skyldes årsaken at varen har hatt for dårlig kvalitet, er det en mangel.

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=hva_kan_du_kreve_av_varen#hva_kan_du_kreve_av_varen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt research ser det ut som rectifier røret har tatt kvelden. Det vist ganske vanlig i noen produksjonsår av CC2, da rørene som ampen ble solgt med kan være ganske dårlige. Kjøpte like greit nye preamp og poweramp rør også, siden jeg først skal bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.